به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جمشید پژویان در رابطه با شایعات مطرح شده درباره معرفی دو اقتصاددان جدید شورای رقابت از سوی رییس جمهور عنوان کرد: من از این قضیه اطلاعی ندارم و بعید می دانم صحت داشته باشد با توجه به مشاوران حقوقی بسیاری که در کنار رییس جمهور هستند بعید است ایشان چنین اقدامی را انجام داده باشند.

وی ادامه داد: من بر توضیحاتی که به دکتر طیب نیا دادم نیز مراحل کار را به ایشان کاملا توضیح دادم طبق قانون شورای رقابت دو کارشناس اقتصادی دارد و تا زمانی که بنده همچنان در این شورا حضور دارم نمی توان دو اقتصاددان دیگر را اضافه کرد. قطعا باید در ابتدا با استعفای من موافقت شده تا جا برای دو اقتصاددان باز شود.

پژویان با بیان این که اصلی ترین دلیل استعفایش باز گذاشتن دست رییس جمهور در انتخاب دو اقتصاددان جدید بود، اظهار کرد: در زمان دولت قبل در کنار بنده دکتر معمارنژاد عضو شورا بود که با رفتن ایشان به گمرک این کرسی خالی ماند البته من به وزیر وقت نامه نگاری هایی کرده بودم تا جای ایشان پر شود که این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر بنده تنها اقتصاددان حاضر در شورای رقابت هستم.

رییس مستعفی شورای رقابت در پایان خاطرنشان کرد: از نظر قانونی با موافقت رییس جمهور استعفای من رسما پذیرفته می شود پس از آن دو اقتصاددان از طرف وزیر اقتصاد معرفی و از سوی رییس جمهور وارد شورا می شوند و در جلسه ای که اعضای شورا برگزار می کند از بین آن دو یک نفر به عنوان رییس جدید شورا انتخاب می شوند و کار خود را آغاز می کنند.