به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا طحان پور اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی و ایجاد جو روانی خوش بینانه به آینده، بازار به سمت توسعه، عرضه ی محصولات بیش از نیاز بازار، امید به آینده و سرمایه گذاری اشتغال محور حرکت کرده است.

وی ادامه داد: تا چند هفته آینده اولین سری از تولیدات لباسشویی و ظرفشویی یکی از برند های ملی ترکیه در ایران مونتاژ شده و به بازار عرضه خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: در مرحله ی بعد به دنبال مونتاژ و تولید یخچال و فریز این برند در داخل کشور هستیم که در حال حاضر کارخانه ما در حال نصب ماشین آلات تولید یخچال و فریز در سیرجان است.

طحان پور تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، اگر شرکت های تولید کننده ی قطعات از استاندارد های شرکت مادر خارج نشوند، ظرف سه سال از مونتاژ خارج شده و به تولید کاملا داخلی دست خواهیم یافت.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یادآور شد: محصولات با کیفیت آمریکایی که دوام آنها بسیار بالاست به طور غیرمستقیم به ایران وارد می شود. در واقع از طریق این صنعت می توان با آمریکا همکاری داشت، زیرا ما با مردم و صنعت آمریکا مشکلی نداریم و بزرگان کشور و نظام تصمیم گیر اصلی هستند.

وی آینده بازار لوازم خانگی را بازاری متعادل پیش بینی کرد که کالا در آن دچار افزایش قیمت نخواهد شد و مشتری در آن تنها به دنبال رفع نیاز روزمره خود خواهد بود.

طحان پور یادآور شد: از سوی دیگر شرکت های عرضه کننده، کالا را نگه نمی دارند و حاضر به عرضه ی کالا با چک و به صورت مد ت دار هستند.

به گفته وی در سال گذشته قیمت کالا از ۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به این که باید کار در دست کننده آن باشد و بازار به این تعداد فروشنده احتیاج ندارد، گفت: قیمت ها به دلیل ارائه ی تخفیف و کالای هدیه در لحظه خرید از سوی شرکت های عرضه کننده به طور غیرمستقیم ارزان شده اند.