به گزارش پارس نیوز، 

چه در اینترنت جستجو کنید و یا از دوستان نزدیک خود سوال کنید هر کسی پر از نظرات گوناگون و توصیه‌‌های مختلف است. برای مثال چه کارهایی قبل یا بعد از رابطه زناشویی باید انجام دهید و یا نباید انجام دهید. اطلاعات نامحدود و روش‌های مختلف جلوگیری از بارداری در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا به شما بگوید که قبل و بعد از رابطه زناشویی چه کارهایی باید انجام دهید تا این رابطه برای‌تان همراه با سلامتی کامل تمام شود. در ادامه با مواردی آشنا می‌شوید که انجام هر یک از آن‌ها یک باید و امری ضروری است.

بلافاصله بعد از رابطه زناشویی ادرار کنید

ادرار کردن آن‌هم بلافاصله بعد از مقاربت یک امر ضروری برای خانم‌ها است. هیچ چیز مثل این‌کار نمی‌تواند مجاری ادرار و اندام‌های زنانگی شما را که بسیار در معرض ابتلا به عفونت‌های گوناگون هستند را ضدعفونی کند. نشانه‌های متداول این نوع عفونت‌ها خونریزی و درد در زمانی است که سعی می‌کنید ادرار کنید و گاهی این عوارض همراه با احساس سوزش و حس گزیدگی و افزایش احساس فشار است.

ممکن است زمانی که دچار عفونت می‌شوید و ادرار می‌کنید، ادرارتان بودار، تیره و یا شیری رنگ هم بشود. مسئله دیگری که در زندگی زناشویی شما بسیار مهم و حائز اهمیت است واژن شما است. این قسمت از بدن می‌تواند خانه بسیاری از باکتری‌ها باشد که در حین مقاربت امکان ورود آن‌ها به داخل بدن خیلی راحت‌تر هم فراهم می‌شود و شما مبتلا به عفونت می‌شوید.

اما ادرار کردن بلافاصله بعد از رابطه زناشویی می‌تواند تمامی این موارد را برطرف کند و این باکتری‌های عامل بیماری را از بدن شما خارج کنند و شانس ابتلای شما را به طرز چشمگیری کاهش دهد. اگر احساس ادرار کردن هم نداشتید کمی به خودتان فشار وارد کنید تا چند قطره هم شده ادرار کنید. حتی این مقدار هم بهتر از هیچ چیز است.

خودتان را تمیز کنید

اکثر افراد بعد از رابطه عرق می‌کنند و این می تواند خیلی سریع روی پوست‌تان تاثیر بگذارد و احساس خوبی در شما به وجود نیاورد. عرق و چربی ناشی از رابطه زناشویی می‌تواند موجب ایجاد جوش و کورک‌های پوستی شود. همانطور که شستن صورت بعد از رابطه زناشویی مهم است پاک‌سازی کلی آن هم باعث می‌شود بدن‌تان بوی بدی نگیرد و احساس نامطلوبی در شما و همسرتان ایجاد نکند.

یک لیوان آب بخورید

یکی از بهترین‌ راه‌ها برای داشتن تناسب اندام داشتن رابطه زناشویی است. این رابطه لذت‌بخش باعث می‌شود مایعات بدن‌‌تان به شکل عرق خارج شود و کالری زیادی بسوزانید. در حقیقت، آقایان هنگام نزدیکی حدود ۱۰۱ کالری می‌سوزانند، در حالی که خانم‌ها حدود ۶۹.۱ کالری می‌سوزانند. پس اگر بعد از رابطه احساس تشنگی کردید فکر نکنید اتفاق خاص و عجیبی پیش آمده است. در واقع بدن شما نیاز به آب‌رسانی برای بازیابی انرژی از دست رفته خود دارد.

لباس‌زیر خود را عوض کنید

بعد از رابطه زناشویی، ممکن است احساس خستگی کنید و تمایل به فعالیت داشتن نداشته باشید و نخواهید لباس‌تان را تعویض نکنید. استفاده مجدد از همان لباس زیری که تمیز نیست و قبلا مورد استفاده قرار گرفته است به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و می‌تواند شانس ابتلا به بسیاری از عفونت‌ها را افزایش دهد.

همان‌طور که می‌دانید، باکتری‌های موجود در اندام‌های تحتانی می‌توانند در محیط‌های گرم و مرطوب رشد کنند و موجب ایجاد عفونت‌های جدی و خطرناک شوند در نتیجه استفاده از یک لباس زیر مرطوب شانس این دسته از بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد. تنبلی را کنار بگذارید از جای خود بلند شوید و لباس تازه و تمیز بپوشید. لباس‌زیرهای پنبه‌ای و نخی بهترین گزینه برای انتخاب هستند. این نوع لباس‌ها باعث می‌شوند پوست‌تان نفس بکشد و رطوبت را به مقدار زیادی جذب خود کند. در حقیقت، این لباس‌ها مانع از ایجاد بوی بد هم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش روابط زناشویی

محصولات حاوی پروبیوتیک بخورید

چرا درست بعد از رابطه زناشویی؟ در این مطلب و سایر مطالب دیگر بارها گفته شده است که باکتری‌ها به مقدار زیادی درون واژن یافت می‌شوند و البته خود همین موضوع لازمه حفظ سلامت این قسمت از بدن است. اما مقاربت می‌تواند تعادل وجود باکتری‌های مفید را برهم بزند و موجب بروز مشکلات جدی مثل عفونت‌های دردناک شود.

استفاده از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک می‌تواند این تعادل را به مقدار مطلوبی حفظ کند و شانس ابتلا به عفونت‌ها را به طرز چشم‌گیری کاهش دهد. پروبیوتیک‌‌هاباکتری‌های مفیدی هستند و معولا برای غنی‌‌سازی لبنیات از آن‌ها کمک می‌گیرند. خوراکی‌هایی مثل ماست می‌توانند انتخاب‌های سالمی باشند. چنانچه تمایل نداشتید بعد از رابطه زناشویی چیزی بخورید سعی کنید در وعده غذایی بعد از رابطه‌تان از خوراکی‌هایی استفاده کنید که حاوی پروبیوتیک هستند. حتی می‌توانید از مکمل‌های حاوی پروبیوتیک هم استفاده کنید تا در حد امکان از ایجاد عفونت‌های احتمالی پیشگیری کنید.

در خاتمه تمامی موارد ذکر شده می‌توانند شما را در داشتن یک رابطه سالم، لذت‌بخش و بدون ‌درد همراهی کنند. ممکن است فکر کنید رعایت تمامی موارد می‌تواند سخت و خسته‌کننده باشد اما به محض رعایت این نکات خودتان متوجه مزایای مفید و موثر آن‌ها خواهید شد. توجه داشته باشید داشتن رابطه زناشویی سالم و ایمن به معنای استفاده از کاندوم و یا قرص‌های ضدبارداری و سایر عوامل پیشگیری از بارداری نیست بلکه همه چیز در رعایت بهداشت فردی و پاکیزگی خلاصه می‌شود.