مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روز جمعه ۱۵ دی ماه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان که در حاشیه دومین سفر رییس جمهور برگزار شد، با حضور در روستای «ماری» ضمن تشکر از زحمات کارکنان صنعت گاز استان و مساعی استاندار زنجان گفت: توسعه صنعت گاز کشور و خدمات رسانی آن در بخش‌های مختلف و بهره‌‌مندی هموطنان  از این نعمت ارزشمند به برکت نظام جمهوری اسلامی و مرهون مجاهدت و ایثار شهدای انقلاب و دفاع مقدس است. لذا درود و سلام ویژه خود را نثار شهدا و ایثارگران انقلاب و نظام اسلامی می‌کنم، شهدایی که جان پاک شان را تقدیم کشور کردند تا ما بتوانیم در سایه سار این رشادت و ایثار، خدمت رسانی به مردم را انجام دهیم.

گازرسانی به 5350 روستا و 43 شهر از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم

وی در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه گازرسانی کشور در ۲ سال گذشته گفت: روحیه تلاش و پشتکار شخص رییس جمهور سبب شده تا وزرا و مدیران این دولت نیز تلاش دوچندان در مسیر خدمت رسانی به هم میهنان را در دستور کار داشته باشند، در همین راستا طی ۲ سال اخیر  ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا که عمدتا در مناطق صعب العبور هستند به شبکه گاز متصل شده‌اند. علاوه بر این در این مدت بیش از ۸۳۰۰ صنعت خرد و بزرگ  جدید به شبکه گاز وصل شدند  که اشتغالزایی خوبی را  به همراه داشته است. وی افزود: به لطف خداوند متعال و با مساعی ارزشمند همه همکاران ارزشمندم در بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طی دو سال گذشته و از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، طرح‌های گازرسانی روستایی در کشور شتاب چشمگیری داشته است و کارکنان خدوم شرکت ملی گاز ایران در راستای برخورداری مردم عظیم الشان میهن‌ مان گام‌های موثری برداشته‌اند و برای استمرار جریان گاز شبانه روز در تلاش هستند.  

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه با ارایه آماری از گازرسانی شهری و روستایی در کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۹۸.۵ درصد شهر های کشور از نعمت گاز برخوردارند و  تا پایان سال با اتمام طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور  به بیش از ۹۰ درصد خواهدرسید.

گازرسانی به  بیش از 8100 خانوار زنجانی با افتتاح طرح‌های جدید

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در جریان دومین سفر رئیس جمهور به این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به ۸ روستای ماری، سیلمان بلاغی، باش سیز، قاضی آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژ‌های نهضت ملی مسکن جمعیتی بالغ بر ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرایند افتتاح پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

معاون وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تامین می‌کند و پایداری این خدمت رسانی عظیم نیازمند مدیریت بهینه مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است که به مدد خداوند متعال و با تلاش و دقت هم میهنان میسر خواهد شد.