«از پستى دنیا نزد خداوند همین بس که سر یحیى بن زکریّا را براى زن بدکاری از بدکاران بنى‌اسرائیل هدیه بردند!». این جمله‌ای است که امام حسین علیه‌السلام در مسیر کربلا مکرر آن را می‌فرمودند. آن حضرت به کربلا رسید و اتفاقاتی از سر گذراند که دنیا از همیشه خود پست‌تر شد. گویی دنیا در هر عصر و زمانی نشانه‌ای دارد تا پستی و بی‌ارزشی خود را ثابت کند. در این روزها هم آبروی دنیا به حراج گذاشته شده و اعداد سرافکنده‌اند. بیش از ۷ هزار کشته در یک باریکه ۱۰ کیلومتری در  ۴۰ کیلومتری. از این ۷ هزار نفر، نزدیک به ۳۰۰۰ نفر کودک‌اند و ۱۷۰۰ نفر زن.

یعنی بیش از نصف تعداد شهدا، ذاتا و قطعا غیرنظامی‌اند و امید است که غرب قبول کند این‌همه زن و کودک نمی‌توانسته‌اند از اعضای حماس باشند. ۱۸ هزار نفر تاکنون مجروح شده‌اند که از این میان نیز حدود ۱۰ هزار نفر زن یا کودک‌اند. مجروحانی که بسیاری از آن‌ها بیمارستانی ندارند چراکه ۱۲ بیمارستان و تعداد زیادی مرکز بهداشتی در این منطقه کوچک کاملا از رده خارج شده‌اند. تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بی‌خانمان شده‌اند؛ یعنی ۷۰ درصد جمعیت غزه. گفته می‌شود در ساعات اوج حملات، در هر ۲۰ ثانیه یک صدای انفجار در غزه به گوش می‌رسد.
در کنار این‌همه عدد فاجعه‌بار، تنها ۲۰ عدد کامیون به غزه ارسال‌شده تا از طریق گذرگاه رفح کمک‌های بشردوستانه به مردمان فاجعه‌زده آن برساند. یعنی برای هر ۱۰۰ هزار نفر یک کامیون. می‌توان مطمئن بود با این کمک‌ها نه گرسنه‌ای سیر می‌شود و نه مجروحی درمان. همه این‌ها در کنار بی‌آبی، بی‌برقی و اختلال گسترده در تلفن غزه را از بزرگ‌ترین زندان روباز جهان به بزرگ‌ترین شکنجه‌گاه بزرگ جهان تبدیل کرده است. شکنجه‌گاهی که در آن هرلحظه باید منتظر مرگ باشی و گوشت لحظه‌ای از صدای انفجار و ناله مجروحان یا داغ‌دیدگان در امان نباشد و روزها تشنه و گرسنه باشی و شب‌ها را در تاریکی مطلق به صبح برسانی و بدانی اگر هم کورسوی نوری از دوردست و یا نور شدیدی از نزدیکی به تو می‌تابد، چیزی جز آتش انفجار نیست که امیدهایی را، آرزوهایی را، آینده‌هایی را، گذشته‌هایی را و درنهایت انسان‌هایی را می‌سوزاند.
امام حسین علیه‌السلام پدر تمام شهیدان و مستضعفان عالم است. پس هر شب در غزه شب عاشوراست و هر شب شام غریبان. هر صبح غزه غروب عاشورا است و هر غروبش صبح مسجد کوفه. خرابه‌های غزه، خرابه‌های شام‌اند و بمب‌های خوشه‌ای صهیونیست‌ها تیرهای سه شعبه. شیعه مکتب مستضعفان است، شیعه پناه مستضعفان است؛ شیعه مهم‌ترین خون‌خواه مظلومان فلسطین است. ورای اعداد و ارقامِ ابتدای متن، دارد اتفاقی رخ می‌دهد که ابعاد آن به کل از چشم ظالمان صهیونیست پنهان است. آنچه آن‌ها می‌بینند، نوک یک کوه یخ است و آنچه نمی‌بینند، قله عظیمی که ظرفیت و آینده آن موی را بر تن سیخ می‌کند. آن اتفاق مهم بروز یک خشم انباشته و قدرتمند در دل تمام مردم جهان است؛ چه توسعه‌یافته، چه توسعه‌نیافته. چه مسلمان، چه مسیحی و چه حتی مستضعفان بی‌دین. چه شرقی و چه غربی.
خیابان‌های یمنِ قهرمان همان‌گونه عرصه قیامت می‌شود که خیابان‌های لندن! میدان‌های بارسلونا همان‌گونه شلوغ می‌شود که میدان انقلاب تهران! و این یعنی یک وحدت جهانی علیه مهم‌ترین ظلم جهان و مهم‌ترین ظالم جهان. این وحدت جهانی در انزجار از ظلم مهم‌ترین پیش‌نیاز ظهور است و حیرت‌انگیز آنکه در عین وحدت ملت‌ها بر سر ظلم‌ستیزی، دولت‌های سرمایه‌دار غربی در هم‌دستی با ظالم متفق شده‌اند. جبهه جدیدی شکل‌گرفته است. متفقین دولت‌های سرمایه‌دارند و متحدین ملت‌های جهان. این درست‌ترین جنگ تاریخ است. چه فریادها که برای شکل‌گیری این اتحاد جهانی سر داده شد و به‌جایی نرسید اما فریاد خاموش فلسطینِ مقاوم، در حال گیراندن آتش یک انقلاب جهانی است.