به گزارش سراج24؛معاون فرهنگی وزیر ارشاد درآیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی جایزه فیروزه: عزم جدی در حل مشکلات موجود در حوزه صنایع فرهنگی داریم.

یاسر احمدوند با تاکید بر عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حل مشکلات و معضلات فعالان صنایع فرهنگی، گفت: ارایه مجوز صنایع فرهنگی یکی از راه‌های بسیار موثر در حل مشکلات و مسائل موجود و مرتبط با فعالان صنایع فرهنگی است.

احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ضمن حضور در  آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه فیروزه بر عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حل مشکلات و معضلات فعالان صنایع فرهنگی تاکید کرد و گفت: مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارزیابی و رصد فعالان صنایع فرهنگی وظیفه خطیری همچون احصا گزارش و پیگیری برای رفع هر گونه مشکل و معضل مرتبط با موضوع صنایع فرهنگی دارد. همانطور که می‌دانید بحث صنایع فرهنگی موضوع مهمی است که دستگاه های مختلف در قبال آن مسئولیت دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توجه ویژه ای به این موضوع دارد. 

وی افزود: در برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارتخانه، بخش های مختلف  وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای دارند تا حوزه صنایع فرهنگی در دولت سیزدهم و هشتمین دوره جشنواره ملی جایزه فیروزه در بحث های نظری، اجرایی و عملیاتی دچار تحولات مثبتی شود و  وظیفه ما اینست که ظرفیت های فعالان صنایع فرهنگی، تولید کنندگان، ایده پردازان در بخش خصوصی و مردمی از یک سو خوب شناخته شود و از سوی دیگر ظرفیت ها در مجموعه حاکمیت دولت و دستگاه های عمومی در حمایت و کمک به توسعه و رشد این ماموریت ها احصا شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است تا بتواند ظرفیت های موجود را به خوبی به هم متصل کند تا در نهایت بازار مناسبی از تولیدات خوب و با کیفیت در جامعه شکل بگیرد تا هم تولید کنندگان در آن محصولات با کیفیت خود را عرضه کنند و هم مردم از این کالاها و محصولات بهره‌مند شوند. 

آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه فیروزه با حضور یاسر‌احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.