به گزارش سراج24؛ مهمونی ده کیلومتری غدیر، از قشنگ ترین لحظات این جشن بزرگ، اقامه نماز باشکوه در نقاط مختلف مسیر این برنامه تاریخی است.  طبق اعلام مسئولان مربوطه، حداقل در دوازده نقطه از جمله در حوالی میدان فردوسی نماز به جماعت قرار بود اقامه شود که چنین نیز شد. صفوف به هم فشرده مردم، نمایش عظیمی از اخلاص بندگان خدا دارد. حجت الاسلام والمسلمین حسن آل ابراهیمی در این خصوص به خبرنگار ما گفت که همیشه دشمنان ما مدعی بودند که شیعیان بیشتر از خداوند به ائمه اطهار علیهم السلام توجه دارند که ما با این چنین نماز جماعتی، یک بار دیگر خط بطلانی بر ادعاهای آنان کشیدیم. شیعیان، موحد هستند و همچون سایر مسلمان در برابر خداوند یگانه، سجده می کنند.

میدان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، مسجد صاحب الزمان علیه السلام خیابان بهبود، دانشگاه تهران، میدان آیینی امام حسین علیه و مسجد امام رضا علیه السلام نزدیک خیابان نامجو از مکان های دیگری بودند که شاهد اقامه نماز جماعت بودند.

نهادهای مختلفی در طول مسیر خدمت رسانی کردند که مرکز ترویج نهج البلاغه خوانی آسان، قرارگاه حهادی اربعینی ها،

غرفه من غدیری ام،  پردیس فرهنگی هنری حضرت محمد رسول الله صلوات الله علیه،

غرفه کودک شرکت پگاه،

موکب تیپ تماور حضرت زهرا سلام الله علیها، 

گروه حهادی منتظران ظهور، گروه جهادی فرزندان حیدر، هیئت حداث الحسین دانشگاه شریف، 

موکب سادات گردان امنیتی ۴۰۲ امام علی علیه السلام، ناحیه مقاومت بسیج قدس و 

ایستگاه صلواتی شهدای سولقان از جمله آنها بودند. همه با یک هدف مشترک و رویمر مردمی، برای خدمت آمده اند. جلوه های ویژه جهاد تبیین را در کار مسئولان و فعالان این غرفه ها که خیلی از آنان، طلبه و دانشجو بودن مشاهده می کنیم.

از نکات جالب توجه در مهمونی ده کیلومتری غدیر، حضور شمار زیادی از سالخوردگان است کسانی که به سختی راه می روند اما به عشق مولا، طی طریق کردند. حضور هیجان انگیز پیرمردان و پیرزنان وصف ناپذیر است. این افراد گاهی بعد از طی چند ده متر، جایی را برای استراحت کردن می جویند و گاهی نیز عده ای مهربانانه به آنان جرعه آبی یا شربتی تعارف می کنند.

حقیقت آن است که جلوه های دوره ظهور را به خوبی و حتی می توان گفت که با تمام و کمال در این جشن بزرگ مشاهده می کنیم. شاید در این میان آنچه که خیلی مهم است و نمود دارد حضور در شمار دهه هشتادی ها است که با تیپ و قیافه و ظاهر متفاوت در کنار سایر گروه های مردم، در جشن بزرگ مهمونی ده کیلومتری غدیر شرکت کرده اند.

ورزش باستانی و پهلوانی همیشه مورد علاقه مردم ایران بوده است ورزشی که بیش از سایر ورزش ها، رنگ و بوی مولای متقیان، را دارد. و صد درود بر مردمی که با ابتکار جالبی در جای جای مهمونی ده کیلومتری غدیر، مردم را مهمان حرکات جالب ورزش باستانی و پهلوانی کردند. جشن امروز به معنای واقعی کلمه، رنگین کمانی از هنرها و فرهنگ بود. همه در کنار هم برای عرض ادب به امام علی علیه السلام دور هم جمع شدند. حضور شیعیان افغانستانی نیز بسیار پر رنگ و‌ جالب توجه است. وحدت ملی با اتحاد اسلامی را می شود در این جشن به نظاره نشست.

پرواز بادکنک ها بر فراز آسمان از نکات جالب انگیز بود که بارها و بارها تکرار شد و هر بار با کف و سوت و توجه مردم همراه شد. البته که کودکان نوپا بیش از همه، از پدران و مادران و سایر همراهان خود درخواست می کردند که دست آنان را به این بادکنک ها برسانند.

درباره عظمت و شگفتی های مهمونی ده کیلومتری غدیر هرچه بگوییم، کم گفته این. حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، دبیر جامعه خطبا در این باره گفت که صحنه های که شاهد هستیم بیش از همه یادآور عظمت شیعیان است؛ عظمتی که انقلاب اسلامی را احیا کرد و سال ها است در ایام پیاده روی اربعین حسینی مشاهده می کنیم و برای دومین سال در این مراسم شاهد آن هستیم.