به گزارش سراج24؛ هنوز یک ساعت به وعده برپایی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر باقی مانده است، اما هر کدام از مسیرها از میدان‌ امام حسین (ع) تا میدان آزادی میزبان حضورپرشور مردم تهران است. با وجود گرمای هوا، حضور کودکان و نوجوانان رنگ و بویی دیگر به این میهمانی داده است. میهمانی باشکوهی که مردم هم میزبان هستند و هم میهمان.

عید غدیر بزرگ‌ترین عید شیعیان است. روزی که مولایمان علی (ع) از سوی حضرت محمد (ص) به ولایت می‌رسد تا راه اسلام را در پیش گیرد.

در این روز برای دومین سال میهمانی خیابانی در شهر تهران برگزار شده است؛ میهمانی از جنس مردم.

از روز گذشته مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی برای برپایی جشن میلیونی غدیر آماده شده است. غرفه‌ها و‌موکب‌هایی نیز در این مسیر حضور دارند. یکی به توزیع غذای گرم و نوشیدنی مشغول بود و دیگری شربت و شیرینی به مردم می‌داد. در کنار موکب‌های تغذیه، موکب‌های فرهنگی هم راه‌اندازی شده است. برخی پیام غدیر را تبیین می‌کنند و برخی دیگر مخصوص کودکان هستند تا با شیوه‌های مختلف کودکان و نوجوانان را با موضوع غدیر آشنا سازند. 

در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر این‌بار همه خانوادگی آمده‌اند. زوج‌جوانی که با پرچم سبزرنگ «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» در این مسیر حضور دارند، در حالی که بین مردم شکلات توزیع می‌کنند، می‌گویند: همیشه مراسم‌های عزاداری باشکوه برگزار می‌شد. اما خوشحالیم که امسال جشن غدیر با این شکوه و عظمت برگزار شده است.

یکی از برنامه‌های جالب در جشن غدیر امسال، توجه به کودکان است. شهربازی سیار در مسیر راه‌اندازی شده است و در این بخش‌ها حال و هوای خاصی حاکم شده است. صدای همهمه کودکان و شادی آن‌ها غیرقابل وصف است. کودکی دست مادرش را می‌کشید تا او را به بخش اسباب بازی کودکان ببرد. یکی دیگر در صف بود و منتظر بود تا نوبتش شود. حضور کودکان امسال از سال گذشته پرشورتر به نظر می‌رسد. البته مردم برای حضور کودکان برنامه‌ریزی کرده و در کنار وسایل بازی در مسیر، هدایای فرهنگی از گیره‌های‌ روسری تا خودکار و مدادهای منقش به نام و القاب امام علی (ع) توزیع می‌کنند.

بعضی کودکان هم عروسک‌هایی در دست دارند و می‌گفتند که این عروسک‌ها را برای دوستانمان آورده‌ایم. امسال پویش «هدیه اسباب بازی» در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر برگزار شده است و بسیاری از کودکان اسباب‌بازی آوردند تا در شادی کودکان نیازمند سهیم باشند. 

فاطمه، دختر بچه‌ای ۶ ساله در حالی که چند عروسک در دستش بود، می‌گوید: من پنج تا عروسک گرفتم تا آن را در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر بیاورم و در پویش هدیه اسباب بازی شرکت کنم. 

پسر بچه‌‌ای هم ماشین بازی در دست دارد، جلو می‌آید و می‌گوید: من چندتا ماشین بازی داشتم که تصمیم گرفتم یکی از آن‌ها را اهدا کنم. چون وقتی دوستانم خوشحال باشند، من هم خوشحال خواهم بود.

در کنار برنامه‌های متنوع، یکی از غرفه‌ها با پخش مداحی «عزیزم حسین» کودکان را مجذوب کرده بود. کودکان این مداحی را همخوانی می‌کردند و برای برپایی جشن غدیر آماده شدند.

بسیاری در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، خود را برای راهپیمایی اربعین آماده می‌کنند.جشن ۱۰ کیلومتری غدیر با حضور بیش از یک هزار و ۳۰۰ موکب از مدیران آزادی تا انقلاب در حال برگزاری است.