به گزارش سراج24؛ ساسان زارع دبیر ستاد مردمی جشن ده کیلومتری غدیر در نشست خبری این رویداد بزرگ فرهنگی و  آیینی که در محل مجتمع فرهنگی انقلاب (سرچشمه) برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: مهمونی ده کیلومتری غدیر همزمان با خجسته عید بزرگ شیعه؛ غذیرخم برگزار شده و سال گذشته شاهد بودیم با برپایی این جشن بزرگ میلیون ها عاشق امیرالمومنین(ع) در جای جای ایران اسلامی و به ویژه در مسیر این رویداد در تهران، حضور عظیم و پرشور را به منصه ظهور گذاشتند.

وی افزود: امسال همزمان با این عید بزرگ، مردم مومن و ولایت مدار ایران در شهرها و استان های مختلف و به ویژه در تهران در این رویداد فرهنگی - آیینی بزرگ حضوری گسترده خواهند داشت. این جشن در تهران از میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی با حضور بیش از 1300 موکب برپا می شود.

دکتر زارع اضافه کرد: با توجه به اینکه توصیه به شادی و اطعام در این روز موکد بوده است، لذا عمده موکب های مستقر در این مسیر به پذیرایی و اطعام میمانان اقدام کرده و البته برنامه های متنوع فرهنگی نظیر اجرای سرود، مولودی خوانی، شعرخوانی غدیر، غرفه های مشاوره و نقاشی و بازی کودکان و سایر اقدامات فرهنگی برای شادی میهمانان مراسم نیز در طول مسیر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته مردم خیر و مومن ایران کمک های قابل توجهی را برای برپایی این جشن داشتند که امسال نیز به همان روال سال قبل، علاقه مندان و محبان امیرالمومنین(ع) می توانند برای این منظور عدد 2 را به سرشماره 3000212 ارسال و کمک های نقدی شان را به دست متولیان برگزاری جشن برسانند تا در این راه هزینه گردد. 

دبیر ستاد مردمی برگزاری جشن مهمونی ده کیلومتری غدیر استمرار پویش «به عشق علی» و پویش «هدیه اسباب بازی» در این جشن را مورد تاکید قرار داده و گفت: همه کسانی که مایلند به کودکان محروم این مرز و بوم اسباب بازی هدیه کنند، می توانند هدایای خود را به غرفه های این پویش بزرگ در مسیر جشن غدیر اهدا نمایند تا به دست کودکان نیازمند برسد. 

وی در خصوص ایجاد شادی نشاط اجتماعی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، اظهار داشت:  بر همین اساس برنامه ریزی شده تا در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در لاین اتوبوس های تندرو(BRT) شهربازی ۱۰ کیلومتری برپا شود از این رو از شب قبل مراسم با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور انجام خواهد شد این بخش از خیابان در اختیار موکب ها قرار می‌گیرد تا بتوانند در این مسیر ۱۰ کیلومتری وسایل اسباب بازی را تدارک ببینند و تا پایان مراسم میزبان کودکان باشند.

دبیر ستاد مردمی جشن ده کیلومتری غدیر یادآور شد: یک اتفاق خاص که به نظر می‌رسد بتواند تصور ماندگاری از این مراسم را رقم بزند برپایی شهربازی ۱۰ کیلومتری است. بر همین اساس برنامه ریزی شده تا در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در لاین اتوبوس های تندرو(BRT) شهربازی ۱۰ کیلومتری برپا شود از این رو از شب قبل مراسم با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور انجام خواهد شد این بخش از خیابان در اختیار موکب ها قرار می‌گیرد تا بتوانند در این مسیر ۱۰ کیلومتری وسایل اسباب بازی را تدارک ببینند و تا پایان مراسم میزبان کودکان باشند.

زارع افزود: خانواده های تهرانی از هر نقطه ای در تهران که وارد مسیر جشن ده کیلومتری شوند، میمهان ما بوده و در 1200 موکب که 200 موکب شربتخانه و تعداد قابل توجهی دیگر پذیرایی و اطعام دارند، حضور یابند. 

دبیر ستاد مردمی جشن ده کیلومتری غدیر با بیان این که امسال بیش از 50 هزار خادم در جشن بزرگ غدیر و مهمومنی ده کیلومتری این رویداد عظیم حضور دارند، گفت: پیش بینی سال گذشته ما از حضور مردمی 800 هزار نفر بود که در عمل این تعداد به بیش از 3 میلیون نفر رسید و امسال نیز تدارک ما برای میزبانی از 4 میلیون میهمان ولایتمدار است.