به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیست و نهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش و با حضور ۲۳ نفر از اعضا و با قرائت قرآن توسط حجت الاسلا م و المسلمین نا صحی آغاز شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه امروز و در نطق پیش از دستور انصاری عضو شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت فوت مادر شهید بروجردی و همچنین تبریک روز ۱۶ آذر اظهار داشت: شهید بروجردی علاوه بر اینکه سرداری توانمند بود شیوه حضورش بین مردم متفاوت بود و در مقابله با جریانات ضد نظام حرکت های بزرگی را انجام داده و فوت مادر وی را به خانواده وی، همرزمان و عموم مردم تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به روز ۱۶ آذر بیان داشت: روز ۱۶آذر را پشت سر گذاشتیم و این روز را به دانشجویان تبریک می گوییم که دانشجویان ما در طول ۴ دهه گذشته با الهام از سه شهید بزرگوار اقدامات سازنده ای را انجام دادند.

وی در ادامه پیشنهاد نام گذاری یکی از خیابانهای تهران را به نام نلسو ن ماندلا پیشنهاد کرد و گفت: پیشنهاد می کنم خیابان آفریقای تهران به نام نلسو ن ماندلا نام گذاری شود.

مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز شورا و با تایید پیشنهاد انصاری اذعان داشت: نلسو ن ماندلا یکی از شخصیت های سیاسی بود و همواره در مجامع بین المللی و هر جایی که ایران نیاز به رای داشته، آفریقای جنوبی همواره با ایران بوده است و می بایست این پیشنهاد اجرایی شود.

وی ادامه داد: نلسو ن ماندلا دو بار به ایران سفر کرده و با رهبر ایران دیداری داشتند و حس ایران دوستی او تا زمان مرگ وی ادامه داشته است و به عقیده من نام بخشی از خیابان آفریقا و یا یکی از خیابانهای منتهی به خیابان آفریقا و یا یکی از میا دین این مکان به نام وی نام گذاری شود.

* نام گذاری یکی از خیابانهای پایتخت به نام دکتر معتمد نژاد

مسجد جامعی در ادامه با اشاره به فوت پدر علوم ارتباطات ایران تصریح کرد: دکتر معتمد نژاد پدر علوم ارتباطات و در حوزه ارتباطات تاثیرات بسیاری داشته و به لحاظ علمی شخصیتی جهانی بود.

وی ادامه داد: فوت وی را به جامعه گرانقدر ایران تسلیت عرض می کنم و پیشنهاد می کنم جای مناسبی نیز در تهران به نام وی نام گذاری شود چرا که ایشان به عنوان یک شهروند تهرانی حق بزرگی به گردن همه مردم ایران دارد.