برخی دولت‌های غربی طی ماه‌های اخیر مانور خاصی بر روی  تحولات داخلی   کشورمان صورت داده‌اند.  در اتحادیه اروپا،دولت آلمان تلاش کرده است به همراه فرانسه، انگلیس ، هلند و سوئد نقش محوری‌تری در قبال بازتولید اغتشاشات یا تحریک جامعه ایرانی با خلق و استمرار انگاره‌های کاذب ایفا کنند.در این معادله، رسانه‌های غربی درصدد تکمیل بازی سیاستمداران خود برآمده‌اند. اما واقعیت ماجرا چیست؟شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد حتی ژست دولت‌های اروپایی برای اغتشاشگران نیز واقعی نیست، چه رسد به ایرانیان واقعی و وطن‌پرست.
مطابق گزارش رسمی منتشرشده در آلمان، در سال ۲۰۲۲ حملات بیشتری نسبت به سال قبل به اقامتگاه‌های پناه‌جویان در این کشور ثبت‌شده است. طبق اطلاعات وزارت کشور آلمان اکثر این حملات باانگیزه‌های نژادپرستانه بوده است. بر اساس گزارش شبکه سراسری ARD ،تنها به‌صورت رسمی، ۱۲۱ موردحمله و ایراد خسارت به اقامتگاه‌های پناه‌جویان در سال ۲۰۲۲ در سراسر آلمان ثبت‌شده است. این رقم ۷۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است. در آن سال حدود ۷۰ مورد ازاین‌دست حملات به ثبت رسیده بود.علاوه بر این در سال گذشته مقامات مربوطه ۱۲۴۸ موردحمله به پناه‌جویان و پناهندگان در خارج از محل اقامتشان را ثبت کرده‌اند. به عبارت بهتر، روزانه به‌طور متوسط  سه پناه‌جو در آلمان هدف حمله قرار می‌گیرند. بهتر است مقامات آلمانی به‌جای  اقداماتی نمایشی و وقیحانه مانند درخواست از سازمان ملل متحد در خصوص تحقیق درماجرای مسمومیت مشکوک برخی دانش آموزان ایرانی یا تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری بخواهند تا در خصوص نقض سیستماتیک و مستمر حقوق پناه‌جویان و مهاجرین در خاک کشور خودشان تحقیق کاملی را صورت دهند!بهتر است آن‌ها از سازمان ملل متحد بخواهند تا در خصوص نقش و اراده سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و دولت ائتلافی کنونی این کشور در حمایت آزادانه از جریان‌های نژادپرست و اسلام‌ستیز و آماده‌سازی فضای لازم برای این جریانات برای حمله به مهاجرین و پناه‌جویان ( خصوصا مسلمانان ) اطلاعات کامل‌تری را به افکار عمومی دنیا مخابره کنند! 
فراتر از آن، دولت‌های اروپایی بابت حمایت‌های مکرر از رژیم صدام در بمباران موشکی و شیمیایی علیه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی کماکان باید پاسخگو باشند و تبدیل این پاسخگویی به ژست طلبکاری، وقیحانه به نظرمی رسد! بر اساس گزارش تکان‌دهنده نشریه «اشپیگل » که در پاییز سال گذشته ( ۱۴۰۱)  منتشر شد، آلمان طی دوران جنگ تحمیلی ساخت تأسیسات تسلیحاتی موسوم به  «سعد ۱۶» و تأمین قطعات کارخانه شیمیایی سامره را در یک قرارداد مخفی با بغداد  و تحت پوشش یک تحقیق مشترک علمی و دانشگاهی صورت داد! معاملات پشت پرده و آشکار شرکت‌های تسلیحاتی و دولتی آلمان، انگلیس و فرانسه در جریان جنگ تحمیلی  به رژیم بعثی صدام، منجر به شهادت هزاران نفر ایرانی بی‌گناه گردید. اگرچه برخی مقامات اروپایی توقف این روند (جنگ‌افروزی تسلیحاتی غرب در نظام بین‌الملل) هستند اما افزایش تصاعدی فعالیت و درآمدهای سالیانه  کارخانجات تسلیحاتی این کشورها در دوران جنگ داعش علیه امنیت عراق و سوریه در بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی و اصرار این منابع پمپاژ ترور و خشونت به ادامه جنگ اوکراین به‌واسطه سود کلان آن‌ها از پدیده‌هایی مانند جنگ اوکراین، بیانگر واقعیاتی است که حتی مرور آن‌ها ذهن و روان انسان‌های آزاده در جهان را آزارمی دهد. 
این همان اتاق تاریکی است که بازیگران غربی نهایت تلاش خود را جهت  عدم تمرکز افکار عمومی دنیا بر روی آن صورت می‌دهند! تنها راه مواجهه با جنگ روانی و تبلیغاتی غرب علیه کشورهایی مانند جمهوری اسلامی که خود در طول سال‌های متمادی قربانی تروریسم بوده‌اند، افشاگری در خصوص اتاق تاریکی است که جریان‌های آشکار و پنهان قدرت در غرب به‌عناوین‌مختلف تلاش می‌کنند مانع از تمرکز افکار عمومی ایران و دنیا بر روی آن شوند. بدون شک زمانی که مشخص شود دلسوزی‌های دروغین حقوق بشری در خصوص ایران ، از چه مصدر و با چه انگیزه و هدفی صورت می‌گیرد، دیگرکسی برای این ادعاها اصالت قائل نخواهد شد.