به گزارش پارس به نقل از  ایسنا: رهبران اتحادیه اروپا طی نشستی در ادامه روند اعمال فشار به مسکو، تغییرات اساسی در موضع رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به بحران اوکراین را خواستار شدند.


رهبران اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل به رغم ترس از مشکلات اقتصادی ناشی از بحران مالی در روسیه تحریم‌های خود علیه شبه جزیره کریمه را افزایش دادند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در حالی که نزول روبل خبر خوبی برای روسیه، اتحادیه اروپا و جهان نیست، تحریم‌ها تا زمانی که مسکو دست از حمایت شورشیان در شرق اوکراین بر ندارد، ادامه خواهد یافت.

وی در جمع خبرنگاران افزود: پوتین و مقامات روسیه باید تغییرات ساسی را در رویکرد خود نسبت به جهان نشان دهند و به سمت تعامل روی آورند.

اتحادیه اروپا در تازه‌ترین دور از تحریم‌ها با همکاری واشنگتن موافقت کرده است تا تمامی سرمایه‌گذاری‌ها در شبه جزیره کریمه و حضور موشک‌های کروز را در بنادر آن ممنوع کنند تا بدینوسیله روسیه را نسبت به الحاق کریمه به خاک خود بیشتر مجازات کنند.

غرب، روسیه را به دامن زدن به بحران اوکراین که منجر به کشته شدن 4700 و آوارگی یک میلیون تن شده است، متهم کرده است.

دولت‌های غربی مدعی هستند که روسیه اقدام به تامین سلاح و سرباز برای شورشیان اوکراین می‌کند اما مسکو این اتهامات را رد می‌کند.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نیز گفت که رهبران اتحادیه اروپا سعی دارند درخصوص سیاست محکم و مسوولانه‌ای درخصوص روسیه بحث و گفت‌وگو کنند. وی تاکید کرد: ما باید قویا نشان دهیم که آماده حمایت مالی از اوکراین هستیم.

تاسک همچنین افزود که رهبران اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند تا طرح اصلی رییس کمیسیون اروپا را برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و احیای اقتصاد اتحادیه اروپا بحث بگذارند.

وی در بیانیه‌ای افزود: ما خواستار استقرار طرح سرمایه‌گذاری استراتژیک فوری هستیم.