۱- دشمن در حال نگارش آخر و پرده پایانی جنگ روایت‌هاست.
جنگ روایت‌ها بخشی از جنگ شناختی و جنگ ادراکی است که تمرکز و توجه حریف و رقیب در جنگ می‌تواند تداوم بخش جعل، دروغ و تحریف یک رویداد تاریخی باشد.
۲- رویداد تاریخی یک صد روز گذشته تاریخ کشور ما که نوعی بازتولید فتنه ۷۸، ۸۸ و ۹۸ بود، فصلی از تداوم خصومت استکبار و استبداد جهانی علیه یک ملت مظلوم و یک انقلاب بی‌نظیر است که ریشه در خیزش انبیاء و تلاش اولیای الهی برای یک زیست الهی و رحمانی است.
۳- در برخی محافل سیاسی و دانشگاهی نشست‌هایی برگزار می شود که در مقام تحلیل و تفسیر حوادث اخیر هستند، زینت‌بخش این نشست‌ها کسانی هستند که در کسوت جامعه‌شناسی و علوم سیاسی می‌خواهند یک برچسب روایتی بر این رویداد بگذارند و از تعابیری چون ؛ «جنبش سراسری اعتراض» ،
 «ابرجنبش» ، «سوگواری ملی » ، «شورش سراسری» ، «عصیان ملی»  و «خیزش سراسری» استفاده می‌کنند!
با آنکه در تحلیل شکست اهداف برگزارکنندگان این بساط رسوا و ننگین می‌گویند بیش از ۷۰ درصد مردم در این وقایع یا همراهی نکردند یا مقابله با شرارت‌ها داشتند، از واژه‌هایی چون «خیزش» ، «سراسری» و «ملی» در روایت پایانی یاد می‌کنند!
۴- اغتشاش سه ماهه اخیر تصویری‌ترین اغتشاش بشری بوده که در هیچ جای جهان سابقه نداشته است. ناظران سیاسی از آن به عنوان «جنگ تصاویر» یاد می‌کنند. دهها هزارتن در داخل و خارج کشور دست‌اندرکار خلق تصاویری زشت، غیرواقعی و سیاه از ایران بودند. ارتش رسانه‌ای و سایبری آمریکا و غرب همگی در خدمت این روایتگری بودند.آن‌ها مأمور بودند با بهره‌گیری از شهوت و غضب شیطانی خشونت را تا مرز توحش برسانند تا شاید به اهداف خود برسند.
دشمن در برابر خلق تصاویری که ملت و خانواده شهدا در برابر شرارت آمریکا پدید آوردند، شکست خورده است . این تصاویر جزء صفحات زرین تاریخ معاصر ماست.اکنون دشمن با این پیشینه رسوا، نمی داند قاب تصویر پایانی را چگونه ببندد؟!
۵- ایام، ایام فاطمیه است . ملت ما با پاسداشت یک آموزش و حافظه تاریخی از صدر اسلام، این ایام را مختص دفاع از حریم ولایت و امامت می‌داند. اگر بخواهیم یک روایت درست و حقیقی از فتنه اخیر به دست آوریم تمسک به حماسی‌خوانی دکتر میثم مطیعی نوحه‌خوان صدیق و شجاع و انقلابی هیئت‌های مذهبی ما را به روایت صادق از این ماجرا هدایت می‌کند:
او در تبیین جامعه شناختی و تاریخی ماجرا می‌گوید ؛
ما را سر نبرد مستکبران دنیاست
این شعله‌های کوچک کبریت‌بازی ماست
از جوجه داعشی‌ها هرگز نباید آشفت
این خورده مرده‌ها را دشمن نمی‌توان گفت
او در روایت آمادگی ملت در برابر پدیده فتنه جدید چنین‌حماسه‌سرایی می‌کند؛
دیگر سرمدارا با دشمنان نداریم
برخیز ای برادر دیگر زمان نداریم
بنگر صف خروش یاران شمردنی نیست
نشمار قوم ما را ، باران شمردنی نیست
می‌آئیم جان برکف
می‌میریم صف در صف
ما مرد میدانیم
در میدان می‌مانیم
و اما روایت آخر؛
بی‌خود نبود دشمن اینقدر کینه دارد
امروز دشمنی با ما هزینه دارد
تا ابد ایران حرم ماست
پرچم پاکش کفن ماست
۶- سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و استقبال عظیم مردم و ملاقات های مردمی چهره به چهره و رونمایی از طرح های جدید و پیشرفت های نو در قاب جنگ تصویر یکی از تصاویر عادی یک صد روزه اخیر است. که مردم زندگی عادی خود را ادامه می دهند و دولت نیز مشغول خدمت رسانی است. گویی آب از آب تکان نخورده و دشمنان نظام صرفا آب در هاون می کوبند.