خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر افزود: رئیس بانک مرکزی آمریکا هشدار داد برای مقابله با تورم بوجود آمده در آمریکا، قصد افزایش شدید نرخ بهره را دارد و افزود که این امور موجب می شود تا آمریکایی ها با اقتصادی ضعیف و از دست دادن شغل مواجه شوند.

تورم در آمریکا

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

بنابراین گزارش پاول که روز گذشته (جمعه ۴ شهریورماه ۱۴۰۱) در همایش سالانه اقتصادی در ایالت وایومینگ شرکت کرده بود، گفت: اینها هزینه ناگوار کاهش تورم در آمریکا است، اما ناکامی در بازگرداندن ثبات قیمت به معنای مشکل و دردی بزرگتر خواهد بود.

این رسانه آمریکایی درادامه گزارش داد: ادامه افزایش نرخ کالاها بسیاری از شهروندان آمریکایی را با مشکلات اقتصادی مواجه ساخته است، عدم مهار تورم در آمریکا همچنین به یک  خطر سیاسی را برای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و حزب دموکرات بدل شده ، چراکه تصویب بسته حمایت مالی به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار خود باعث افزایش هرچه بیشتر تورم در آمریکا شد.

بنابراین گزارش بازارهای بورس نیویوک روز گذشته (جمعه) نسبت به ادامه تورم و هشدار رئیس بانک مرکزی واکنش منفی نشان داده و  شاخص بورس  «داو جونز» (Daw Jones) با سه درصد کاهش  سقوط کرد که نسبت به سه ماه گذشته بی سابقه بود.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

درهمین حال دولت فدرال  آمریکا پنجشنبه گذشته (۳ شهریورماه ۱۴۰۱)  اعلام کرد که نرخ رشد سالانه  اقتصادی  در دوره زمانی ماه های آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیرماه ) به میزان ۰.۶ (شش دهم ) درصد کاهش یافته است.

بنابراین گزارش رئیس بانک مرکزی آمریکا دراین همایش مدعی شد که وی قادر به مهندسی پیامدهای مخاطره آمیز سیاست ها اقتصادی این بانک در مقابله با تورم بوده و گفت: روند اقتصاد را به اندازه ای کُند کنید تا از  فشارهای تورمی بکاهد اما نه به آن میزان که باعث رکود شود.

آسوشیتدپرس افزود: بسیاری در وال استریت پیش بینی می کنند که اقتصاد آمریکا اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال آتی میلادی دچار رکود شود.

به گزارش ایرنا، «جروم پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) ماه گذشته در یک نشست خبری مدعی شد که برای مهار تورم بدون حرکت در مسیر رکود اقتصادی همچنان امید باقی است. با این وجود، وی اذعان داشت که این امید پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا در راستای جلوگیری از رشد تورم، نرخ بهره را افزایش داد، کمرنگ‌تر شده‌است.

تورم در آمریکا امسال به بالاترین نرخ در چند دهه گذشته رسید و حتی رکورد سال ۱۹۸۲ را شکست.