«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت که بازگشت شبه جزیره کریمه به اوکراین که بخشی جدایی ناپذیر از این کشور بوده، از الزامات حقوق بین‌الملل است. رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «حمایت از حق حاکمیت اوکراین و وحدت سیاسی و جغرافیایی این کشور فقط برای منطقه مهم نبوده بلکه برای امنیت بین‌الملل و ترکیه هم نیز مهم است».

رجب طیب اردوغان

ثروتمندترین بازیگران ترکیه ای+ عکس

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین کنفرانس بین‌المللی کریمه را سه‌شنبه (۲۳ اوت) افتتاح کرد و در این مراسم گفت که کی‌یف حاکمیت اوکراین را بر این منطقه الحاق شده به روسیه باز می‌گرداند.

طی هفته‌های اخیر چند انفجار مهیب در برخی پایگاه‌های روسیه در کریمه اتفاق افتاده و مقام‌های اوکراینی ادعاهایی را در خصوص این منطقه مطرح کرده‌اند. جمعه (۱۹ اوت) در پی وقوع سومین انفجار در پایگاه‌های نظامی روسیه در کریمه، یک مقام اوکراینی گفت این شبه‌جزیره به اوکراین برمی‌گردد.

عکس های جان یامان بازیگر و مدل مشهور ترکیه ای با نامزدش

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، اوکراین در حال ارسال این پیام به روسیه است که قصد دارد شبه‌جزیره کریمه که از سال ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شده را پس بگیرد. کی‌یف تا به حال به صورت رسمی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته اما «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و برخی دیگر از مقامات این کشور به طور تلویحی به برنامه برای حمله به این منطقه اشاره کرده‌اند.

 این اظهارات با واکنش تند مقامات روسیه مواجه شده است. «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور هشدار داده هر گونه تعرض خارجی به خاک کریمه با پاسخ قاطع و کوبنده مسکو مواجه خواهد داشت.