افزایش مصرف برق در بخش‌های مختلف سبب شده بود، بخش صنعت با هماهنگی قبلی مصرف برق خود را کاهش دهد. این بخش برای آنکه روند تأمین برق سایر بخش‌ها با اختلال همراه نشود، برخی روزها مصرف خود را به حدود ۳ هزار مگاوات کاهش داده بود.

مصرف برق

پسرنوجوان سر خودش را با اره برقی قطع کرد

اما شب گذشته و به دنبال کاهش مصرف چشمگیر سایر بخش‌ها صنعتی‌ها مصرف خود را طبق هماهنگی قبلی با صنعت برق افزایش دادند.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که شب گذشته و در ساعت ۲۱ و ۳ دقیقه میزان مصرف برق در بخش صنعت به رقم ۵ هزار و ۱۲۳ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در حالی است که در ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه روز گذشته عدد مصرف این بخش ۴ هزار و ۶۸۶ مگاوات بود که رشد حدود یک هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

این رشد نشان از آن دارد که صنایع میزان تولیدات خود را افزایش دادند تا چرخ اقتصاد کشور به‌خوبی در گردش باشد.

کاهش مصرف برق در بخش خانگی و تجاری

در عین حالی که مصرف برق در بخش صنعت افزایش داشت اما بخش خانگی و تجاری با کاهش مصرف همراه شد.

شب گذشته در ساعت ۲۱ و ۳ دقیقه میزان مصرف برق به عدد ۶۰ هزار و ۳۸۰ مگاوات کاهش یافت و این در حالی بود که عدد مصرف در شب قبل‌تر ۶۳ هزار و ۳۳۱ مگاوات بود.

گرچه  میزان مصرف بخش خانگی و تجاری در شب گذشته نسبت به شب قبل‌تر کاهش یافت، اما نسبت به مدت مشابه پارسال که عدد مصرف ۵۰ هزار و ۲۰۹ مگاوات بود رشد داشته است.

همچنین مصرف برق روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۳۲ دقیقه در حالی به عدد ۶۰ هزار و ۲۹۱ مگاوات رسید که روز قبل (پنجشنبه) عدد مصرف ۶۷ هزار و ۲۶۷ مگاوات بود که کاهش حدود ۷ هزار مگاوات داشته است.

میزان مصرف روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال که عدد ۴۹ هزار و ۶۰۸ مگاوات بوده رشد بیش از ۱۰ هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

شب و روز گذشته ۶ هزار و ۵۲۳ مگاوات از تولید برق کشور توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شده است.