فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز درمورد آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام در وین تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام در شرایطی صورت گرفته و می‌گیرد که آمریکا تمام تلاشش را می‌کند که زمان این مذاکرات را به واسطه بهانه‌ها طولانی‌تر کند.

وی افزود: در همین راستا به واسطه اینکه خودش نیز به صورت مستقیم در مذاکرات حضور ندارد و یا مسائل را به طرف اروپایی انتقال می‌دهد، یا تنش‌هایی را علیه قدرت‌های منطقه‌ای ازجمله روسیه و ایران و قدرت نوظهور چین ایجاد می‌کند.

مالکی تاکید کرد: از قضا همین عدم حضور مستقیم آمریکا در مذاکرات باعث شده است که مدام درتلاش برای ایجاد حواشی باشد تا به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورد و توپ را در زمین ما بیندازد. اما دیگر این حربه ها کاملا مشخص و مبرهن است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حربه‌ها و ابزارهای مذاکراتی آمریکا را تقریبا تمام دنیا می‌شناسند و این رویه نیز برای ما معلوم است و باعث می‌شود ایران بیش از پیش به خواسته‌های به حق خویش اعتقاد داشته باشد.

او متذکر شد: در همین حین که اخباری درمورد ازسرگیری مذاکرات شنیده شده است شاهد تحریم دوباره کشورمان توسط آمریکا بودیم. اما چنین اقدام تکراری نمی‌تواند جلو خواسته‌های ایران را بگیرد. ما از همان ابتدا تاکید کردیم که تمام تحریم‌های غیرقانونی لغو شود.

مالکی می گوید: بنابراین طرفی که درحال مقاومت است، غربی‌ها هستند. آمریکایی که سعی می‌کند هرطور شده نپذیرد که او بود که از توافق خارج شد و حالا برای احیای آن کمترین کاری که باید انجام دهد تضمین اجرای تعهداتش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها یادآورشد: درحال حاضر باید منتظر بمانیم ببینیم باز هم غربی‌ها قرار است چه بهانه‌ای سرهم کنند. زیرا مواضع ما شفاف، روشن و به حق و قانونی است و خودشان هم این موضوع را می‌دانند.