سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد.

رئیسی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، روابط دو کشور را تاریخی و عمیق توصیف و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی پایدار تهران - ایروان تاکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به درگیری‌های روزهای گذشته در قفقاز گفت: پایبندی امضاءکنندگان بیانیه سه جانبه آتش‌بس به مفاد آن و حل و فصل مسائل باقیمانده از طریق گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک، بهترین راه برای ایجاد آرامش و امنیت در منطقه قفقاز است.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

وی با اشاره به بیانات راهبردی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با رؤسای جمهور روسیه و ترکیه مبنی بر حساسیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به مرزهای خود در منطقه قفقاز و مقابله با هرگونه تلاش برای تغییر آنها تصریح کرد: ایران هیچ‌گونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را نمی‌پذیرد و آمادگی دارد تمام ظرفیت‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز و رشد و توسعه آن به کار گیرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، گزارشی مفصل از درگیری‌های اخیر بین ارمنستان و آذربایجان ارائه داد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران - ایروان، بر آمادگی کشورش برای تسهیل در ترانزیت کالا میان دو کشور و افزایش همکاری‌ها در حوزه‌های زیرساختی ازجمله راه و انرژی تاکید کرد.