باشگاه فوتبال استقلال که به‌طور خلاصه  استقلال ایران ،  استقلال تهران  و  استقلال  نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. باشگاه فوتبال استقلال تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ابتدا  دوچرخه‌سواران و سپس تاج  نام داشت. باشگاه فوتبال استقلال توانست در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران شود.

استقلال

سورپرایز بزرگ استقلال برای همه!

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در حاشیه حضور تیمش در ایفمارک، درباره اهمیت پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی، ‌اظهار داشت: انجام این تست‌های پزشکی هم برای بازیکنان و هم اعضای کادر فنی کار خوبی است. بازیکنان همیشه در حال دویدن و تلاش هستند و خیلی خوب است که از شرایط جسمانی خود قبل از مسابقات مطلع باشند. برای همه تیم‌ها مهم است که غافلگیری ناراحت‌کننده‌ای از این بابت در طول فصل نداشته باشند. برای کادر فنی، به خصوص برای من هم کار مناسبی است، چون در طول بازی‌ها استرس بالایی داریم و خیلی خوب است که از شرایط جسمانی خود آگاه باشیم.

وی افزود: من همیشه با هیجان هستم. من با احساس و هیجان به دنیا آمده‌ام و با این احساس و هیجان زندگی می‌کنم. این سبک زندگی است که من دوست دارم و انتخاب کرده‌ام.