یکی از بزرگترین شرکت‌های معاملات اوراق بهادار جهان موسوم به یوروکلیر Euroclear، فاش کرد که از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌ها مسدود شده‌اند، سود زیادی به دست آورده است. در گزارش این شرکت درباره عملکرد شش ماهه اول سال که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: در نتیجه تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه روسیه، اتحادیه اروپا و سایر مناطق... رقم پول نقد در ترازنامه به دلیل پرداخت‌های مسدود شده روسیه و انباشته شدن بازپرداخت سهام افزایش یافته است.

روسیه

تفریح کودکانه سردار ازمون در روسیه! +عکس

این بیانیه همچنین می‌افزاید: درآمد بهره‌ای که از دارایی‌های مسدود شده در نتیجه تحریم‌های روسیه نگهداری می‌شود 110 میلیون یورو (حدود 112 میلیون دلار) بوده است.

این شرکت مستقر در بلژیک معاملات اوراق بهادار انجام شده در مبادلات اروپایی را رسیدگی و تسویه می‌کند. یوروکلیر همچنین به عنوان یک سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار برای موسسات مالی عمده در بازارهای اروپایی عمل می کند.

تهمینه میلانی به روسیه می‌رود!

در ماه ژوئن گزارش شد که این شرکت حدود 27 میلیارد دلار اوراق بهادار متعلق به افراد روسی را مسدود کرده است.

بر اساس داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه، یک کارگروه چند ملیتی 30 میلیارد دلار از وجوه افراد تحریم‌شده روسیه و 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده است.