دمیترو کولبا گفت: هدف اوکراین در این جنگ، آزادسازی قلمروها، اعاده تمامیت ارضی و حق حاکمیت کامل در شرق و جنوب کشور است. این نقطه پایانی موضع مذاکراتی ماست. روسیه کنترل استان لوگانسک در شرق  اوکراین را در اختیار دارد و امیدوار است بر همه قلمروهایی در دونتسک اوکراین را که هنوز تحت کنترل نگرفته است، تسلط یابد.

جنگ روسیه و اوکراین

مشروبات الکی و سیگار در رختکن تیم اوکراین +عکس

کولبا پیشتر در مصاحبه ای، قبل از مذاکرات در استانبول با مشارکت اوکراین، روسیه، ترکیه و مقام های سازمان ملل، گفت که به نظر می رسد توافقی برای از سرگیری صادرات غلات به زودی حاصل شود.

وی اما روز چهارشنبه به وضوح گفت که مذاکرات صلح گسترده تر، متوقف شده است.

کولبا افزود: در حال حاضر بین روسیه و اوکراین مذاکرات صلح برقرار نیست که دلیل آن، موضع مسکو و تجاوز مستمرش علیه کشور ماست.

اوکراین خطرناک ترین جای دنیا

وی درخصوص تصمیم دولت کانادا برای پس دادن یک توربین تعمیر شده به آلمان که برای خط لوله گاز نورد استریم ۱ بین روسیه و آلمان ضروری است، گفت که کی یف به برلین و اوتاوا گفته است که این تصمیم، اشتباه است.

دولت کانادا روز شنبه اعلام کرد یک مجوز محدود و قابل فسخ برای مستثنی کردن بازگرداندن توربین ها از تحریم هایش علیه روسیه صادر می کند، با توجه به اینکه اروپا درصدد تداوم جریان انرژی است تا زمانی که از وابستگی به گاز روسیه رها شود.