سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد.

ایران و روسیه

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی کاخ کرملین تأیید کرده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 19 جولای (سه‌شنبه؛ 28 تیر ماه) به تهران سفر کرده و در یک نشست سه‌جانبه با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شرکت خواهد کرد. به گفته وی، در عین حال پوتین در جریان این سفر، دیدارهای دوجانبه‌ای با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود خواهد داشت.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

پسکوف امروز، سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: «سفر رئیس جمهور پوتین به تهران در حال آماده سازی است. نشست سران کشورهای ضامن در چارچوب مذاکرات روند آستانه در پایتخت ایران برگزار خواهد شد. همانطور که می‌دانید این روندی برای کمک به حل و فصل مشکلات در سوریه است.»

سخنگوی کرملین یادآور شد که تماس‌های دوجانبه و سه جانبه‌ای نیز برای ولادیمیر پوتین در جریان سفرش به جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است. وی گفت: «در واقع پوتین با ابراهیم رئیسی و اردوغان دیدار خواهد داشت. ولی علاوه بر دیدار سه جانبه رهبران سه کشور، البته یک دیدار دوجانبه نیز بین پوتین و اردوغان در تهران انجام خواهد شد. دیروز ما گزارشی از تماس‌های سطح بالای بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه در آینده نزدیک ارائه کردیم. این دیدار قرار است در تهران برگزار شود.»