پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون نشانه ای از کرونا یا آبله میمونی در میان زائران ایرانی حج مشاهده نشده، گفت: تدوین ۱۲ شیوه نامه بهداشتی و ابلاغ و رعایت آن از سوی پزشکان و زائران ایرانی سبب شد تا کنون موردی از این دو بیماری در بین حجاج نداشته باشیم. وی با بیان اینکه اکنون دو ایرانی در بیمارستان سعودی و سه زائر نیز در بیمارستان ایران بستری هستند، گفت: درمانگاه های ایران نیز فعال و در حال خدمت رسانی به حجاج است.

حج 1401

سرانجام حج تمتع و عمره مفرده

کولیوند با اشاره به آغاز مناسک عرفات از پنجشنبه شب افزود: بیمارستان صحرایی ایران در عرفات آماده ارائه خدماتی همچون بستری و اورژانس است و در صورت نیاز فوری به جراحی با هماهنگی های انجام گرفته، زائران مصدوم با بالگرد به بیمارستان سعودی منتقل می شوند.

کاسبی دلالان از حج تمتع + عکس

وی همچنین از ایجاد مرکز عملیات اضطراری EOC برای نظارت و امدادرسانی بهتر در صورت وقوع هر گونه حادثه خبر داد و گفت: نیروهای امدادی ما در همه مسیر رمی جمرات، وقوع هر نوع حادثه ای را به اتاق های عملیات ها که در بیمارستان مکه و منا هستند، اطلاع رسانی می کنند و در صورت بروز حادثه در کمترین زمان، حضور پیدا خواهند کرد. 

رییس جمعیت هلال احمر افزود: مرکز پزشکی هلال احمر، از نظر مدیریت بحران کامل آماده است و نقشه جامع خطر پذیری را برای پیشگیری از مخاطرات و یا کاهش خسارات در نظر دارد.