روسیا الیوم با انتشار این خبر درباره یمن نوشت: براساس  بیانیه ای  که از سوی دفتر هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل  در امور  یمن منتشر شد، کمیته هماهنگی نظامی دیروزسه شنبه سومین نشست خود را با همکاری سرتیپ آنتونی هیوارد، مشاور نظامی فرستاده سازمان ملل ، در امان پایتخت اردن و درآستانه عید قربان برگزار کرد. در ادامه گزارش هانس گروندبرگ درباره آتش بس در یمن را مشاهده می نمایید.

یمن

واکنش جالب رسانه ویتنامی به پیروزی ایران برابر یمن+ عکس

گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در ابتدای این نشست با بیان اینکه موفقیت آتش بس توافقی در نهایت به اعتماد بین طرفهای درگیر بستگی دارد، افزود: "عید قربان فرصت مناسبی برای تقویت تعهد این اطراف به آتش بس فراهم می آورد.

وی همچنین از "تعهد کمیته هماهنگی نظامی برای افزایش تلاشها جهت کاهش تنشها" استقبال کرد.

بر اساس بیانیه  مزبور نمایندگان نظامی دولت وابسته به ائتلاف، گروه انصارالله و فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف در این دیدار توافق کردند که "گام های بیشتری برای اعتمادسازی و فراهم آوردن فضای کار بهتر برداشته و زمینه بهبود شرایط زندگی برای غیرنظامیان فراهم کنند.

طرفین همچنین موافقت کردند که «گفتمان میانه روی را در بیانیه‌های عمومی و بیانیه‌های رسانه‌ای حفظ کرده  و برای محافظت از امنیت و سلامت غیرنظامیان، از جمله کودکان، زنان و مردان، و همچنین ایمنی زیرساخت‌های حیاتی مورد نیاز برای زندگی مردم و ادامه مذاکرات برای متوقف کردن یا کاهش تحرکات نظامی در چارچوب اجرایی شدن مفادآتس بش  در پیش بگیرند.