پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با انتشار سرود "هر ده تای شما را حریفم"، هواداری از انصار الله یمن به داخل عربستان سعودی کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، در حالی که عربستان سعودی، با بذل و بخشش های بین المللی، سعی کرد 10 کشور عرب را برای تجاوز به یمن با خود همراه کند، اما مردم عربستان در عین حال به هواداری از انصار الله یمن در صفحه های توییتر خود پرداختند.

"مساء پرس" گزارش داد: "زامل" نوعی دوبیتی یمنی است که با آوازی تاثیرگذار و حماسی خوانده می شود؛ در میان زامل نویسان، شاعران و خواننده های جنبش انصار الله، به سبب داشتن تاثیرگذارترین زامل های یمنی که از طبیعت و زیست بومِ یمن و وقایع تاریخی این کشور برگرفته شده است، از شهرت بیشتری برخوردارند.

زامل نویسان و خواننده های انصار الله، طی شش جنگ گذشته به ویژه جنگ ششم، ده ها زامل تاثیرگذار تالیف کردند که ورد زبان مردم یمن شد؛ از میان این زامل ها می توان به زامل های "به عالیجناب ها بگو"، "برای مرگ آمده ام"، "آتش، زبانه کشیده است" اشاره کرد.

در این میان، در زمان بالا گرفتن اعتراضات مردمی و شروع انقلاب یمن، یک زامل با عنوان "هر ده تای شما را حریفم" معروف شد و بر سر زبان ها افتاد.

اکنون پس از گذشت مدت ها از سروده شدن این شعر، ناگهان با تجاوز 10 کشور عربی به یمن، این سرود، بار دیگر بر سر زبان ها افتاد.

انتشار این سرود چنان فراگیر بود که حتی کاربران سعودی به ویژه در مناطق جنوبی و نجران و جیزان عربستان به بازنشر آن پرداختند که این مساله، خشم حکومت عربستان را موجب شده است.

جنگنده های عربستان سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) و حمایت آمریکا از نیمه شب چهارشنبه در تجاوز به یمن حملات خود به مناطق مختلف این کشور بویژه شهر صنعا را آغاز کردند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن دهها شهروند یمنی و زخمی شدن شمار زیادی دیگر شده است.