این روزها زندگی مردم به سمت مدرنیته شدن در حرکت است. این سبک از زندگی تغییرات بسیار گسترده‌ای را در المان‌های مختلف زندگی بشر ایجاد کرده است. یکی از اساسی‌ترین تحولات در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها دیده می‌شود. این روزها بسیاری از افراد هنگام تعمیر و بازسازی منازل خود، دغدغه خرید کفپوش مناسب را دارند. به عبارتی کفپوش‌ها به یکی از متریال‌های مهم در زیباسازی محیط داخلی ساختمان‌ها، تبدیل شده اند. خرید کفپوش و پیاده‌سازی آن در ساختمان‌ها علاوه بر جنبه‌های زیبایی، جنبه‌های کاربری بسیاری را برایتان به ارمغان می‌آورد. با توجه به تنوع در این محصولات بسیاری از افراد در انتخاب کفپوش یا پارکت مناسب با چالش مواجه می‌شوند. حتما شما نیز از خود می‌پرسید که کفپوش بهتر است یا پارکت؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید به شناخت کاملی از این دو متریال برسید.

پارکت یا کفپوش کدام بهتر است

انواع کفپوش

همان‌طور که گفتیم برای یک انتخاب هوشمندانه در خرید کفپوش، باید با این متریال آشنا شوید. کفپوش تعریف بسیار ساده‌ای دارد. پوششی است که با جنبه کاربردی و بهداشتی کف مکان‌های مختلف را می‌پوشاند. البته این روزها جنبه‌های زیبایی و هنری نیز در ساخت کفپوش لحاظ شده است. کفپوش‌ها علاوه بر تأثیر چشمگیری که در زیباسازی دکوراسیون داخلی دارند؛ به استحکام کف ساختمان نیز کمک می‌کنند. در ساخت کفپوش از متریال‌های بسیار مختلفی استفاده می‌شود. بر اساس استانداردهای موجود در ساخت و اجرای کفپوش  پیش از اینکه سلیقه شخصی را در نظر بگیرید؛ باید به تناسب متریال به کار رفته در ساخت کفپوش به محیط استفاده آن توجه کنید. هر یک از انواع کفپوش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و به واسطه همین مزایا و نوع کاربری‌شان از طرفداران بسیار زیادی برخوردار اند‌.

راهنمای جامع انتخاب کفپوش

در خصوص راهنمای جامع انتخاب کفپوش باید بگوییم از آنجا که در ساخت انواع کفپوش، عملکردهای متفاوتی لحاظ می‌شود؛ لازم است هنگام خرید کفپوش با آگاهی کامل از ویژگی‌های هر یک از انواع این متریال آشنا باشید.‌ هر چند هر یک از انواع کفپوش‌ها در نوع خود زیبایی و کیفیت مناسبی دارند اما از آنجا که کاربری‌های خاصی برای هر یک تعریف شده است؛ اگر انتخاب درستی نداشته باشید، ممکن است در آینده پشیمان شوید. طبیعتا پیاده‌سازی و نصب کفپوش نیز سختی‌های خود را دارد و نمی‌توانید هر زمان که اراده می‌کنید؛ آن را تغییر داده و تعویض نمایید. در ادامه انواع کفپوش را معرفی می‌کنیم.

  1. کفپوش پی وی سیحتما با پی وی سی به‌عنوان یک پلیمر یا نوعی پلاستیک پرکاربرد در صنعت و ساختمان‌سازی آشنا هستید. از آنجا که پی وی سی مزایا و کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ کفپوش آن نیز به یک محصول پرکاربرد در صنعت ساختمان تبدیل شده است. آنچه سبب محبوبیت بیش از پیش کفپوش پی وی سی شده است؛ جلوه بصری آن است. این کفپوش در ظاهر کاملا شبیه که کفپوش چوبی یا پارکت است. کفپوش پی وی سی مقاومت فوق العاده‌ای در برابر سایش، فشار، وزن و کشش بالا دارد. علاوه بر آن این کفپوش عایق مناسبی برای صدا است. در برابر حرارت و مواد اسیدی ایمنی و مقاومت بالایی دارد. آنتی باکتریال بوده و هیچ نوع میکروب و آلودگی نمی‌تواند به درون این کفپوش نفوذ کند‌. از دیگر مزایای خرید کفپوش پی وی سی می‌توان به قیمت مناسب، نصب آسان و ماندگاری و طول عمر بالای آن اشاره کرد.
  2. کفپوش رولیاگر قصد خرید کفپوش ارزان قیمت را دارید؛ کفپوش رولی انتخاب ایده آلی است. این نوع کفپوش جزو محصولات مدرن به شمار می‌رود و جنس آن معمولا از نوع پی وی سی است. شکل ظاهری این کفپوش به صورت رولی است و ویژگی‌های آن کاملا شبیه به کفپوش‌های تایل است. استفاده از این محصول در محیط‌هایی با تردد بالا و مرطوب یک انتخاب ایده آل به نظر می‌رسد. گذشته از تمام مزایای کاربردی، کفپوش رولی پی وی سی در طرح‌های مدرن و بسیار پرطرفداری تولید می‌شود که شباهت بسیار زیادی با متریال‌های طبیعی از جمله چوب و سنگ دارند. همین ویژگی بر جذابیت این محصول افزوده است. در واقع شما می‌توانید با یک هزینه بسیار کم، یک جلوه طبیعی و خاص را در دکوراسیون خود تداعی کنید.‌

راهنمای جامع انتخاب کفپوش

از آنجا که کفپوش‌های رولی در انواع طرح چوب نیز تولید می‌گردند؛ در بیشتر مواقع با پارکت اشتباه گرفته می‌شوند. در حالی که این دو محصول از لحاظ متریال ساخت، کاملاً با یک‌دیگر متفاوت هستند. در ساختار پارکت‌ها از الیاف فشرده ام دی اف استفاده شده است. وجود چوب در این محصول استفاده آن را برای برخی از کاربری‌ها با مشکل مواجه کرده است. از ویژگی‌های خاص این کفپوش می‌توان به لطافت و نرمی آن در مقایسه با متریال سنگ و سرامیک اشاره کرد. از دیگر مزایای خرید کفپوش رولی می‌توان دوام و ماندگاری آن، ضد لک بودن و نظافت آسان، امکان نصب بر روی سطوح مختلف و نصب آسان آن را نام برد.

  1. کفپوش اداریکفپوش‌ها نه تنها یک متریال جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی منازل هستند؛ بلکه استفاده از آن‌ها برای محیط‌های اداری نیز بسیار ایده آل است. با توجه به رفت‌وآمد زیاد در محیط‌های اداری انتظار می‌رود این کفپوش‌ها ویژگی‌های خاصی داشته باشند. برای خرید کفپوش اداری، باید دقت زیادی داشته باشید تا به یک انتخاب شایسته برای طراحی دکوراسیون داشته باشید. کفپوش اداری باید بسیار باکیفیت و بادوام بوده و نسبت به ساییدگی، خراشیدگی و غیره مقاوم باشد. ضد رطوبت بوده و به راحتی تمیز شود و از آنجا که جذابیت بصری محیط اداری نقش مهمی در میزان رضایت مراجعه کنندگان دارد؛ کفپوش اداری باید از طرح‌های جذاب و زیبایی برخوردار باشد.‌ با توجه به موارد ذکر شده، کفپوش‌های اداری از ویژگی‌های خاصی متناسب با نوع کاربری خود برخوردار هستند.

با توجه به تمام مزایایی که پیش‌تر برای کفپوش پی وی سی برشمردیم؛ جالب است بدانید که کفپوش‌های اداری نیز از جنس پی وی سی هستند‌. کفپوش‌های اداری پی وی سی، برای سایر محیط‌های تجاری نیز کاربرد دارند. نوع جدید این کفپوش‌ها با نام کفپوش اپوکسی به فروش می‌رسد که برای محیط‌های اداری، تجاری و انبارهای چند منظوره بسیار مناسب است. این متریال از تمام استانداردهای یک کفپوش بسیار مقاوم، برخوردار است. در خرید کفپوش اداری یک نکته را در نظر داشته باشید. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی برای محیط‌های مختلف یک اداره یا دفتر کار از انواع مختلف کفپوش استفاده می‌کنند‌. به‌عنوان مثال کفپوش‌های اتاق کار با آشپزخانه از لحاظ نوع کاربری و طراحی متفاوت است.

کفپوش‌های رولی

  1. کفپوش مسکونیبرای پوشش کف ساختمان‌های مسکونی از کفپوش‌های مختلفی استفاده می‌شود. رایج‌ترین این کفپوش‌ها، انواع کفپوش سرامیکی، کاشی، موزاییک، چوبی، بتنی، موکتی، پی وی سی، لیمنت و غیره هستند‌. با توجه به تنوع بالا در کفپوش‌های‌ مسکونی، خرید کفپوش مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل، کمی چالش برانگیز است. همان‌طور که گفتیم این روزها متریال‌‌های جدیدتر مانند پی وی سی و اپوکسی از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. به‌همین خاطر فروش این نوع از کفپوش‌ها بیشتر از متریال‌های دیگر است. کفپوش‌های پی وی سی و اپوکسی مسکونی با برخورداری از تمام استانداردها، قیمت مناسبی داشته و طرح‌های مختلف آن‌ها حس طبیعی بودن آن را در افراد القا می‌کند. هرچند انواع مختلف کفپوش‌های مسکونی از ویژگی‌های بسیار مناسبی برخوردار‌ هستند. این روزها نوع جدیدی از کفپوش‌های خانگی تحت عنوان کفپوش سه بعدی تولید و عرضه می‌شوند که جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارند و به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته اند حتی کفپوش‌های سه بعدی نیز از جنس پی وی سی و اپوکسی هستند.
  2. کفپوش ورزشیخرید کفپوش مناسب برای مکان‌های ورزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چون سلامت ورزشکاران و استفاده بهینه آن‌ها از محیط ورزشی به شدت به نوع کفپوش بستگی دارد. کفپوش‌های ورزشی با ویژگی‌های خاص خود برای فضاهای ورزشی طراحی و تولید می‌شوند. این کفپوش‌ها از آسیب به ورزشکاران هنگام افتادن یا سوانح دیگر، جلوگیری می‌کنند. طبیعتا این نوع از کفپوش‌ها انعطاف و خاصیت ارتجاعی بالایی دارند. در مورد کفپوش‌ ورزشی یک نکته وجود دارد. با توجه به نوع فضای ورزشی از لحاظ باز بودن یا بسته بودن فضا انتخاب‌های متفاوتی برای تهیه کفپوش دارید. هر یک از این کفپوش‌ها نیز خصوصیات ویژه‌ای دارند.
  3. کفپوش برای کودکتوجه به سلامت کودک مهم‌ترین اولویت هر پدر و مادری است‌. کودک به یک فضای امن برای بازی احتیاج دارد. این امنیت باید در منزل و هر فضایی که کودک در آن قرار می‌گیرد؛ تأمین شود. خرید کفپوش مناسب یکی از فاکتورهای مهم در تأمین امنیت کودک می‌باشد. از این‌رو کفپوش کودک در انواع کفپوش اتاق کودک، کفپوش زمین بازی پارک، کفپوش مهد کودک و کفپوش تاتامی تولید و عرضه می‌شود. یک کفپوش مناسب برای کودک باید علاوه بر نرمی، لطافت، انعطاف پذیری و سایر فاکتورهای امنیتی از استانداردهای بهداشتی نیز برخوردار باشد. به‌همین خاطر لازم است ضمن شناخت کفپوش کودک آن را از یک برند معتبر خرید کنید.

کفپوش برای کودک

پارکت

پارکت نوعی کفپوش از جنس چوب است؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی که استفاده از کفپوش چوبی ایجاد می‌کند این روزها پارکت لمینت با طرح چوب، محبوبیت و فروش بیشتری دارد. خرید کفپوش پارکت لمینت با کیفیت مناسب، یک راهکار ایده آل و مقرون به‌صرفه برای طراحی یک دکوراسیون لاکچری و البته کاربردی است.‌ این محصول در دسته‌بندی‌های مختلفی عرضه می‌شود. به‌همین خاطر شناخت آن اهمیت بسیاری دارد. پارکت لمینت از فشرده‌سازی الیاف چوب حاصل شده و مزایای فوق‌العاده ‌ای دارد. برای انتخاب این محصول باید به فاکتورهایی از جمله متریال ساخت، طریقه استفاده، محل به کارگیری کفپوش، طرح و رنگ، ضخامت، فوم دار بودن یا نبودن پارکت، نحوه نصب و غیره توجه کنید.‌ از خصوصیات پارکت لمینت می‌توان به طول عمر بالای آن، زیبایی ظاهری، نگهداری آسان، قیمت بسیار مناسب، مقاومت در برابر رطوبت و غیره اشاره کرد. پارکت لمینت برای نصب به چسب و مانند آن احتیاج ندارد. چون تایل‌ها مانند پازل به هم وصل می‌شوند. بنابراین علاوه بر سرعت و سهولت نصب، جمع آوری پارکت نیز راحت است و کثیف کاری ندارد. کیفیت و مقاومت پارکت‌ لمینت بسیار بالا است. پارکت لمینت علاوه بر طرح چوب در طرح سرامیک و سنگ نیز تولید شده و به خوبی سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. تمیز کردن این نوع کفپوش نیز بسیار ساده است. یکی از مهم‌ترین مزایای این کفپوش قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن است. تکنولوژی به کار رفته در ساخت پارکت لمینت سطح کیفی این محصول را به شدت افزایش داده است. بنابراین کیفیتی که شما در ازای هزینه پرداخت شده دریافت می‌کنید؛ بسیار ایده آل است.

نکتهتا اینجا با انواع کفپوش و پارکت لمینت آشنا شدید. هر چند در انتخاب کفپوش و پارکت، فاکتورهای متعددی دخیل هستند؛ اما در نهایت انتخاب این محصولات سلیقه‌ای است. یکی از فاکتورهای مهم در خرید کفپوش، قیمت است. قیمت کفپوش با توجه به نوع آن، ویژگی کفپوش، ابعاد و متراژ آن و برند تولید کننده تعیین می‌شود. قیمت کف پوش های مدرن از جمله کفپوش‌های اپوکسی، پی وی سی و حتی پارکت لمینت در مقایسه با کفپوش‌هایی که با متریال طبیعی مانند چوب و سنگ تولید می‌شوند؛ مناسب‌تر است. اگر به دنبال محصول مدرن و جدیدتر هستید؛ پارکت لمینت و کفپوش‌های پی وی سی انتخاب مناسب و به صرفه‌ای می‌باشند.

پارکت

معتبرترین شرکت خرید کفپوش

شرکت گامان تزیین جاوید با برند اختصاصی « بست» در حوزه فروش کفپوش و لمینت انتخاب ایده آلی برای خرید کفپوش است. این شرکت با سال‌ها تجربه در حوزه تولید انواع کفپوش و پارکت لمینت از تکنولوژی روز دنیا در ساخت این محصولات استفاده می‌کند و قیمت بسیار منصفانه‌ای در عرضه آن‌ها دارد. رضایت مشتریان برند بست به خوبی سابقه درخشان شرکت گامان تزیین جاوید را نشان می‌دهد. اگر در انتخاب کفپوش یا پارکت تردید دارید؛ می‌توانید از کارشناسان باتجربه این شرکت خدمات مشاوره دریافت کرده و به انتخاب ایده آلی در خرید کفپوش یا پارکت برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت https://gamantj.com/ مراجعه نمایید.