دریادار «علیرضا تنگسیری» (فرمانده نیروی دریایی سپاه) روز دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران افزود: بعد از توقیف نفتکش ایران به دستور آمریکا توسط یونان، با اقتدار و پشتیبانی رهبری، دو فروند کشتی یونانی را توقیف کردیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به عملیات توقیف دو فروند نفتکش یونان به عنوان اقدام متقابل ایران گفت: با وجود سرعت باد که بسیار بالا بود بالگرد روی نفتکش یونان حاضر شد و مردانه کشتی‌ها را توقیف کردیم. درحالیکه دو نفتکش در یک جغرافیا هم نبودند، یکی در بوشهر و دیگری در آب های هرمزگان بود اما در زمانی نزدیک هم توقیف شدند. پشتیبانی رهبری را در این اقدام دیدیم. در ادامه گزارش کامل صحبت های فرمانده نیروی دریایی سپاه را مشاهده می نمایید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه

سه‌گانه‌ای که قدرت سپاه پاسداران را چند برابر کرد

دریادار تنگسیری افزود: ایرانی‌ها هیچگاه زور را قبول نخواهند کرد. جوانان و پیران ما زیر بار زور نمی روند. وابسته به ملتی شهید داده هستیم و اقتدار ایران را دنیا می‌شناسد.

وی گفت: اکنون حضور بیگانگان فرامنطقه ای در خلیج فارس کمرنگ شده است و در آبهای جنوبی خلیج فارس هستند اما در آب‌های ایران حضور ندارند. 

آمرلی را سپاه پاسداران آزاد کرد نه پنتاگون

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: دشمنان ایران در آب‌های کشورهای همسایه هستند و حمایت بیگانه در منطقه به معنای عدم امنیت است. اگر اتفاقی هم افتد منطقه را ترک می‌کنند و برای همین بعد از سقوط حزب بعث ماندن اینها در منطقه اشتباه است.

دریادار تنگسیری افزود: بطور دائم آماده هستیم. به عنوان سربازان ملت غیور، با رزمایش‌ها و تمرین‌ها آمادگی خود را نشان می‌دهیم. همه منطقه را در رصد داریم زیرا طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس داریم و دارای جزایر راهبردی هستیم.