سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد.

رئیس جمهور

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار «ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان «دی ۸» با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین المللی و کشورهای جهان است، گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشورهای «دی ۸» برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دانش بنیان جوانان ایرانی در پارک‌های علم و فناوری کشورمان، اظهار داشت: ایران می‌تواند دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود را با دیگر کشورهای «دی ۸» به اشتراک بگذارد.
آیت‌الله رئیسی با ضروری دانستن افزایش تبادلات تجاری میان اعضای گروه «دی ۸»، تصریح کرد: اعضای این سازمان تلاش کنند ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های خود تبادلات تجاری بین کشورهای عضو را افزایش دهند.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد کشورهای در حال توسعه رشد کنند و علاقه مند است این کشورها به هر نحوی به نظام سلطه وابستگی داشته باشند.

«ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان «دی ۸» نیز در این دیدار ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و گفت: دو نهاد مهم «دی ۸» در تهران و همدان مستقر است.
«ایسیاکا عبدالقادر امام» مورد توجه قرار گرفتن ظرفیت جمعیت برای کشورهای عضو سازمان «دی ۸» و افزایش تبادلات تجاری میان اعضا را دو رویکرد مهم مدیریتی خود از زمان تصدی دبیر کلی این سازمان عنوان کرد.