حملات جدید  ترکیه این بار در عمق ۳۰۰ کیلومتری خاک عراق اگر چه با دستاویز سرکوب عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در خاک عراق انجام می شود اما انتشار تصویر کشتن غیرنظامیان به ویژه تصاویر منتشر شده از یک کودک کشته شده در بمباران  ترکیه، فعالان شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های عراق را به واکنش هایی خشم آلود در برابر این اقدام ترکیه برانگیخته کرده است.

بمباران ترکیه

ثروتمندترین بازیگران ترکیه ای+ عکس

رسانه های عراق اعلام کرده اند که ارتش ترکیه به ادعای وجود نیروهای حزب کارگران کرد ترکیه در یکی از حملات، ساختمان بخشداری سنونی آن را بمباران کرد که یکی از کشته های این حادثه یک کودک خردسال بوده است.

در عین حال، تصاویری از این بمباران در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده که یک دختر بچه ها را نشان می دهد که از مردم می خواهد به خانواده اش که زیر آوار مانده اند، کمک کنند.

گزارش شده که اسم کودک کشته شده «صلاح شفان ناصو» است. دیده بان حقوق بشر در عراق هم قتل او در بمباران ترکیه را تایید کرد. 

براساس گزارش ها، ارتش ترکیه در این حمله کم سابقه، از هواپیماهای بدون سرنشین خود بهره برده است.

عکس های جان یامان بازیگر و مدل مشهور ترکیه ای با نامزدش

ارتش ترکیه به ادعای وجود شاخه ای از حزب کارگران کرد ترکیه در منطقه سنجار بارها در ماه های اخیر این مناطق را بمباران کرده و باعث خسارات جانی و مادی شده است.

همزمان، رسانه های کردزبان نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق نیز ادعا کرده اند که ترکیه، مقر نیروهای «یبشه» ایزدی (وابسته به عناصر حزب کارگران کرد ترکیه) و ساختمان بخشداری در سنونی را بمباران کرده است.

خبرگزاری «روداو» نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق با بیان این خبر، برخلاف رسانه های عرب زبان عراق ادعا کرده است که بمباران امروز فقط باعث زخمی شدن یک نفر شده است.

در عین حال کانال خبری «صابرین نیوز» (نزدیک به گروه های مقاومت اسلامی در عراق) گفته است که ترکیه با بمباران امروز سنونی، عمق ۳۰۰ کیلومتری از اراضی عراق را هدف گرفته است.

بیوگرافی بیرجه آکالای بازیگر و دختر شایسته ترکیه و ازدواج های جنجالی اش +تصاویر