«الکساندر یویموف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و سفیر این کشور در سوریه گفت که حضور نیروهای روسیه در خاک سوریه، بر اساس مقتضای نظامی و سیاسی در این کشور است.

سفیر روسیه

تفریح کودکانه سردار ازمون در روسیه! +عکس

یویموف به روزنامه الوطن سوریه گفت که نیروهای روس، هیچ رقابت یا موازنه قوایی با نیروهای ایران در خاک سوریه ندارند و حضور نیروهای ایرانی و روس، بر اساس حقوق بین‌الملل و با دعوت دولت قانونی سوریه است.

وی تأکید که بر خلاف دروغهای دشمنان نیروهای ایرانی و روس، بدو هیچ گونه رقابتی و در نهایت هماهنگی، مأموریتهای مختلفی انجام می‌دهند.

سفیر مسکو حملات رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه دمشق را محکوم و تصریح کرد، این اقدامات غیر مسئولانه، خطرات بزرگی بر خطوط هوایی دارد؛ لذا این رژیم باید از این اقدامات شرورانه دست بردارد.

تهمینه میلانی به روسیه می‌رود!

یویموف هر گونه عملیات نظامی ترکیه در سوریه را نقض مستقیم حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانشت و گفت که دمشق با هیچ عملیاتی از سوی آنکارا موافق نیست. وی هر عملیات ترکیه را مسبب افزایش تنش در سوریه عنوان کرد.

این مقام روس با بیان اینکه تنها ضامن امنیت در مرزهای آنکارا و دمشق، فقط استقرار نیروهای دولت سوریه است، گفت که این مسئله، اجرای عملی اظهارات رسمی آنکارا است که در آن ادعا می‌کند به حاکمیت سوریه احترام می‌گذارد.

وی با اشاره به تداوم همکاری اقتصادی سوریه و روسیه، خبر داد که شرکتهای روس، در زمینه‌های زیرساختی، در حال اجرای پروژه‌های بزرگی هستند.

یویموف در پایان گفت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در جریان سفیر اخیر خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید کرده است.

مصدومیت شدید سردار آزمون در لیگ روسیه