«اولگ مالگین‌اف» سفیر جدید روسیه در ازبکستان با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

کامل اف در این دیدار به سفیر جدید روسیه به مناسبت آغاز ماموریت خود در ازبکستان تبریک گفت و برای وی در انجام این ماموریت دیپلماتیک و  پرمسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این دیدار چگونگی و چشم انداز توسعه بیش از پیش روابط شراکت راهبردی ازبکستان و روسیه و همچنین همکاری‌های متقابل در چارچوب سازمان‌های بین المللی را بررسی کردند.

طرفین همچنین برنامه و دستور کار مراسم‌های قریب الوقوع در سطوح عالی و بالا را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین المللی نیز تبادل نظر شد.

«اولگ مالگین‌اف» به جای «ولادیمیر تیوردن‌اف» که در سال‌های 2009 تا 2021 میلادی ریاست دفتر سیاسی روسیه در ازبکستان را بر عهده داشت، منصوب شده است. سفیر جدید روسیه 64 ساله است.

مالگین‌اف فارغ التحصیل دانشگاه روابط بین المللی مسکو است و از سال 1979 میلادی به عنوان دیپلمات فعالیت می‌کند. در سال‌های 1979 و 1983 میلادی در سفارت اتحاد جماهیر شوروی در هند و از سال 1993 میلادی به عنوان معاون رئیس اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه  شوروی سابق در روسیه فعالیت کرده است.

از سال 1994 تا 1999 میلادی به عنوان مشاور ارشد نمایندگی دائمی روسیه در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در «ژنو» سوئیس، معاون رئیس اداره همکاری‌های بین المللی و حقوق بشر وزارت امور خارج  روسیه اشتغال داشته است.

وی از سال 2003 میلادی تا 2006 میلادی به عنوان سفیر روسیه در بنگلادش، از سال 2011 تا 2016 میلادی سفیر روسیه در رومانی حضور داشته است.

مالگین‌اف در تاریخ 5 مارس سال جاری میلادی به عنوان سفیر جدید روسیه در ازبکستان تعیین شده است.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت با همکاری سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این  دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.