محمدتقی نقدعلی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، بیان کرد: نبود فرهنگ سازی درست در مصرف انرژی اعم از گاز و برق باعث شده که به محض کمبود، با خاموشی و قطعی به خصوص در صنایع مواجه می شویم که این موضوع به صورت مستقیم بر عملکرد صنایع تاثیرگذار است.

برق

پسرنوجوان سر خودش را با اره برقی قطع کرد

وی با یادآوری قطعی گاز در زمستان سال گذشته گفت: در زمستان گذشته با افزایش مصرف گاز در کشور، بلافاصله گاز صنایع قطع شد و آن ها را با مشکلاتی مواجه کرد نمونه آن را در فولاد مبارکه اصفهان دیدیم که باعث بروز خساراتی شد.

این عضو مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه قطع کردن انرژی به صنایع ضربه زده و خسارت بزرگی به کشور وارد می کند، افزود: باید در موضوع مصرف انرژی به سمتی «درست مصرف کردن» حرکت کنیم تا منابع هدر نرود.

اهمیت ضریب بار برای کاهش هزینه تولید برق+نمودار

وی اضافه کرد: اکنون با در پیش بودن فصل گرما لازم است تجهیزات خانگی با برچسب مصرف انرژی داشته باشد که هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم از خاموشی به خصوص در صنایع جلوگیری شود.

نقدعلی بیان اینکه قطعی برق صنایع به ضرر کشور است، گفت:  تا جایی که ضرورت اقتضا نمی کند و به تعبیری کارد به استخوان نرسیده، نباید برق و انرژی صنایع را قطع کرد. البته که بسیاری از صنایع همچون فولاد مبارکه برای تولید برق نیروگاه خورشیدی احداث کردند ولی باز هم مراقب صنایع باشیم که ضربه به آن ها باعث ضربه وارد شدن به یکی از پایه های اقتصاد کشور شده و در نهایت حیات مردم مورد تهدید قرار می گیرد.

مرگ دلخراش 3 مامور اداره برق پایتخت +جزییات