احسان عباس‌پور فرماندار ویژه شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه عملیات آوار برداری متروپل آبادان دو پیکر دیگر کشف و از زیر آوار بیرون کشیده شد. وی افزود: بدین ترتیب آمار جانباختگان حادثه متروپل تا به این لحظه به ۴۳ نفر افزایش یافت. فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: آواربرداری در محل حادثه برای پیدا کردن اجساد احتمالی، و آماده سازی مکان برای تخریب کلی و مرحله به مرحله ساختمان متروپل همچنان با دقت و سرعت ادامه دارد.

متروپل آبادان

ساختمان متروپل آبادان معروف به برج دوقلو ظهر روز دوم خرداد ماه فروریخت که از همان دقایق نخست عملیات امداد و نجات با استفاده از نیروهای انسانی و ماشین آلات آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

برج های دوقلوی متروپل 

برج های دوقلوی متروپل  یک پروژۀ ساختمان سازی هلدینگ عبدالباقی واقع در خیابان امیری آبادان، ایران است. این دو برج قرار بود با دو پل شیشه‌ای در طبقات سوم و ششم به یکدیگر متصل شوند. برج شمارۀ دو متروپل در ۲ خرداد ۱۴۰۱، پیش از آنکه به بهره‌برداری کامل برسد، بر اثر شکست سازه‌ای فروریخت.

حضور شهربانو منصوریان قهرمان ووشو در متروپل

در روزهای سختی که همه ایرانیان قلبشان برای مردم آبادان می تپد برخی ورزشکاران از علی دایی اسطوره فوتبال کشور تا سرمربی تیم فوتبال کشور در فضای مجازی با مردم آبادان همدردی کرده اند.

 برخی ها نیز با آمدن به صحنه و کمک به امدادگران دین خود را ادا کردند، منصوریان قهرمان ووشوی جهان نیز به آبادان سفر کرد تا همدردی خود را با مردم داغ دیده آبادان ابراز کند. 

شهربانو منصوریان با تسلیت این واقعه تلخ به همه مردم ایران به‌ ویژه مردم آبادان گفت: امیدوارم دیگر شاهد تکرار چنین حوادث تلخی در کشور نباشیم.

منصوریان پرافتخارترین بانوی ووشوکار ایران است که پنج مدال طلای قهرمانی جهان، نقره بازی‌های آسیایی و طلای قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.

خیابان امیرکبیر آبادان میدان پهلوانی ورزشکاران کشور، در صحنه کمک رسانی به امدادگران و آواربرداران متروپل، قهرمان المپیاد آتش نشانی جهان هم مشغول کمک رسانی است.

در حادثه ریزش متروپل آبادان چه گذشت؟

حضور آتش‌نشانان تهران در متروپل

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که همراه با ۵۰ آتش‌نشان و تجهیزات امدادی به آبادان سفر کرده از ورود اولین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه خبر داد و اظهار کرد: گروه ارزیاب آتش‌نشانی به محض حضور در محل اقدامات خود را در هماهنگی با ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کرد. تا دقایقی دیگر تجهیزات و امکانات سنگین آتش‌نشانی نیز به محل می‌رسد و عملیات آغاز خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه تا هر زمانی که لازم باشد، عملیات آتش‌نشانی در این محل ادامه خواهد داشت، درباره اینکه آتش‌نشانان در آبادان چه‌کاری انجام خواهند داد، اظهار کرد: اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی تهران بر اساس دستورات فرمانده میدان خواهد بود.

تکذیب رابطه شمخانی با مالک متروپل