حجم ویدیو: ۸۷۵.۴۱K | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۰۹

ظهر دوشنبه (۲ خرداد) یکی از برج‌های دوقلوی «متروپل» در خیابان امیرکبیر آبادان فروریخت؛ ساختمانی ۱۰ طبقه و نوساز که هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود و از آن به عنوان بزرگترین ساختمان تجاری آبادان یاد می‌شد.

متروپل

وضعیت آب شیرین در آبادان و خرمشهر

مجوز متروپل را چه کسی صادر کرد؟

بعد از فروریختن مجتمع تجاری - اداری متروپل و آوار شدن آن بر سر مردم، خبرهایی درباره تخلفاتی که در روند ساخت این دو ساختمان رخ داده، منتشر شد. سازمان نظام مهندسی می‌گوید هشدارهای لازم را داده بود و شورای شهر هم می‌گوید این ساختمان پایان‌کار نداشته و مشخص نیست چه کسی مجوز افتتاح آن را صادر کرده است. در کنار همه این موارد، یکی از فعالان رسانه‌ای خوزستان نیز یک سال پیش از این حادثه اعلام کرده بود که این ساختمان به افتتاح نمی‌رسد؛ هشداری که شنیده نشد و به وقوع پیوست و دوم خرداد ۱۴۰۱ روز عزای عمومی آبادان شد.

واکنش مردم و فرماندار آبادان به باخت برزیل

تعداد جانباختگان ریزش «متروپل» تاکنون ۱۰ نفر است

مهدی ولی‌پور درباره اعلام کشف جسد یازدهمین نفر درپی حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، اظهار کرد: امدادگران از همان دقایق نخست ریزش ساختمان تا کنون در حال فعالیت هستند و تا به این لحظه آمار کشته‌شدگان همان ۱۰ نفر است و اینکه جسد نفر یازدهم کشف شده یا فرد دیگری فوت شده باشد تا به این لحظه تأیید نمی‌شود.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از میان ۱۰ جانباخته، اجساد ۹ تن از زیر آوار خارج شد که جسد نفر نهم دقایقی پیش از زیر آوار بیرون آورده و از ساختمان خارج شد. جسد یک تن نیز شناسایی شده اما هنوز از زیر آوار خارج نشده و اقدامات برای خارج کردن آن ادامه دارد.

قتل دو جوان آبادانی با اسلحه جنگی

حضور آتش‌نشانان تهران در متروپل

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که همراه با ۵۰ آتش‌نشان و تجهیزات امدادی به آبادان سفر کرده از ورود اولین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه خبر داد و اظهار کرد: گروه ارزیاب آتش‌نشانی به محض حضور در محل اقدامات خود را در هماهنگی با ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کرد. تا دقایقی دیگر تجهیزات و امکانات سنگین آتش‌نشانی نیز به محل می‌رسد و عملیات آغاز خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه تا هر زمانی که لازم باشد، عملیات آتش‌نشانی در این محل ادامه خواهد داشت، درباره اینکه آتش‌نشانان در آبادان چه‌کاری انجام خواهند داد، اظهار کرد: اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی تهران بر اساس دستورات فرمانده میدان خواهد بود.