وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز، اعضای مرکز مبارزه با  تامین مالی تروریسم (TFTC) ۱۶ فرد، نهاد و گروه وابسته به انواع سازمان های تروریستی منطقه ای را تحریم کردند. آمریکا پیش از این همه آنها را تحریم کرده بود. وزارت خزانه داری آمریکا افزود: تحریم‌ها  شامل سه فرد مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، چهار فرد مرتبط با داعش و یک شرکت، شش حامی مالی بوکوحرام و گروه‌های تروریستی سرایا الاشتر و سرایا المختار هستند.

تحریم ایران

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، سه فرد تحریم شده به بهانه ارتباط با سپاه قدس، علی قصیر، مقداد امینی و مرتضی هاشمی هستند که پیش از این به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان و تامین مالی آن تحریم شده بودند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است مرکز مبارزه با  تامین مالی تروریسم (TFTC) برای تقویت تلاش‌های چندجانبه  میان آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس - بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات برای مقابله با پولشویی منطقه‌ای وشبکه های تامین مالی تروریست‌ها ایجاد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده بود و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند تا آمریکا تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

 دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است بلکه در راستای سیاست های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

تیپ ملانیا و همسرش دونالد ترامپ در میامی آمریکا + تصاویر