گاندو یک مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در سبک اجتماعی، اکشن و امنیتی است که نخستین قسمت آن در ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران با کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری پخش شد و در ۱۵ تیر ۹۸ به پایان رسید. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو ۲ از ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۳ قسمت از شبکه سه پخش شد. فصل دوم این مجموعه به دلیل ژانر سیاسی که داشت، با اعتراض برخی از مسئولان دولت متوقف شد و ادامه آن بعد از انتخابات ۱۴۰۰ پخش شد سریال گاندو براساس یک پرونده واقعی ساخته شده و نحوه دستگیری باندهای جاسوسی داخلی و خارجی را به نمایش می گذارد.

ستاره سریال گاندو در تاجیکستان

گاندو

مهدی نقویان (مدیرعامل موسسه اندیشه شهید آوینی) صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ خرداد) در نشست رسانه‌ای که در این مجموعه برگزار شد، با اشاره به ساخت فصل سوم مجموعه تلویزیونی «گاندو» اظهار کرد: به این دلیل که از فصل دوم گاندو استقبال خوبی شد، قرار است فصل سوم این سریال نیز ساخته شود. ما سال گذشته کمتر فیلمی ساختیم چون کرونا سینما را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآورده بود اما امسال برنامه‌هایی برای همکاری با بنیاد سینمایی فارابی داریم.

وی ادامه داد: حالا اولین خبر رسمی این است که فصل سوم «گاندو» در حال نگارش است و امسال به تولید می‌رسد. برخلاف ادعایی که در دولت قبل می‌شد که این سریال جناحی است و به زدن دولت قبل مربوط می‌شود، اما درست نیست و در دولت جدید هم آن را می‌سازیم. در همه دولت‌ها ممکن است نفوذ رخ دهد. در هر دولتی ممکن است به خاطر بستری که ایجاد می‌کنند این نفوذ بیشتر باشد و در دولتی که حواسش هست کمتر باشد اما واقعیت این است که سیستم‌های امنیتی همیشه درگیر نفوذ هستند.

لباس متفاوت پندار اکبری در گاندو + عکس

وی تاکید کرد: مجموعا فرایند ساخت ۸ سریال را در ژانرهای مختلفی در سال ۱۴۰۱ دنبال می‌کنیم که این آثار شامل سریال‌های لاجوردی، رویان، گاندو۳، ترور، محرمانه، سرباز کوچک امام، شب دیجور و سپنتا است.

وی همچنین اضافه کرد: مجموعه‌ای تولید شد به نام «جنتلمن ها» که تاریخچه روابط ایران و اروپاست چون همیشه اروپایی‌ها را جدای از آمریکا قرار می‌دهیم. مجموعه‌ای هم الان در حال تولید داریم به نام «کار کار انگلیسی هاست» که پخش خواهد شد. مجموعه مستندی هم به نام «ابرقهرمانان» مثل بتمن و دیگر قهرمان‌های پوشالی داریم. «زنگ خطر» هم یک مجموعه درباره سبک زندگی است و به زوج‌های بی فرزند، تک فرزند و حتی ۲ فرزند می‌پردازد و معایب اینها را می‌گوید. مستندی هم داریم درباره مضرات نگهداری از سگ در خانواده و حتی اجتماع داریم.

نقویان با اشاره به دیگر مستندها اظهار کرد: مستندی هم درباره خانواده‌ای داریم که به روستای خود بازگشته است و آنجا کار اقتصادی می‌کند و الان آماده پخش است. فتنه و نفوذ دو مجموعه بودند که پیش از این ساخته شد و یک مجموعه دیگر در همین حوزه در حال ساخت است. یا مستند «سقوط» درباره هواپیمای اوکراینی داشتیم که از تلویزیون پخش شد. مستندی به نام «پاس فرار» هم داریم که به زندانیان اوین و چگونگی نگهداری از آن‌ها می‌پردازد.

ماشین سواری خانم بازیگر سریال گاندو+عکس

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی در رابطه با آثار نمایشی  در دست ساخت ادامه داد: مینی سریال ترور در ایام سالگرد حاج قاسم آماده می‌شود و داستان آن در مورد یکی از ترورهای ناموفق حاج قاسم در داخل کشور است. این سریال در روند کیفی‌سازی است و یکی از کارگردانان به نام کشور کارگردانی آن را برعهده می‌گیرد. همچنین سریال محرمانه در رابطه با تولید واکسن کرونا و مشکلاتی است که دشمنان در پیشرفت علمی کشور ایجاد می‌کنند. این سریال پربازیگر در ژانر علمی و جاسوسی ساخته شده و کارگردان آن محمود معظمی است.