سید حسن نصرالله امروز ( سه شنبه ) در سخنرانی ویدیو کنفرانسی خود در جشن انتخاباتی حزب الله که در حومه جنوبی بیروت برگزار شد، افزود: در قوانین جدید جنگ با مقاومت توانستیم از دفاع به حمله برویم و نمی‌توانیم از آن عقب‌نشینی کنیم.

سید حسن نصرالله

سرتیم حفاظت "سید حسن نصرالله" کیست؟+ تصاویر

وی حضور گسترده شهروندان لبنانی طی دیروز و امروز در جشن های انتخاباتی مقاومت را پیامی برای همه کسانی دانست که بر سر مقاومت شرط بندی کرده اند. 

دبیر کل حزب الله لبنان لبنان را پایتخت اعراب دانست و افزود: عرب گرایی بدون فلسطین و قدس وجود ندارد و عرب گرایی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

سید نصرالله اظهار داشت: ما نه به نیات دشمن از طریق رسانه ها و نه به اظهارات روسایشان اعتماد داریم و اشغالگران درک کرده است که پشت سخنانی که در روز جهانی قدس و دیروز گفته شد مردانی وجود دارند که آنها را به وحشت خواهند انداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند جایگزین دولت شود، افزود: ما نه موضوع سرنگونی نظام در لبنان و نه سرنگونی یک دولت و جایگزینی آن با دیگری را مطرح می کنیم.

وی بیان کرد: کانال‌های دیپلماتیک به ما اطلاع دادند که رژیم اسرائیل تاکید کرده است که قصد ندارد اقدامی علیه لبنان انجام دهد اما ما به او و پیام‌هایش اعتماد نداریم و آماده خواهیم بود.

سید حسن نصرالله خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما نه به دشمن، نه به پیام های دیپلماتیک و نه به اظهارات نخست وزیرش ( رژیم صهیونیستی ) اعتماد داریم و آمادگی خود را با چشمان باز تا پایان رزمایش های نظامی رژیم  اسرائیل حفظ می کنیم و این پیام آشکار یا ضمنی، نتیجه صلابت و حضور مقاومت است و دشمن بداند پشت سر سخنانی که گفته می شود محیطی آماده با مردانی توانمند و حضوری گسترده وجود دارد که ادب را رعایت کند و ما اجازه هیچ تجاوزی به لبنان را به هر دلیلی نخواهیم داد.

دبیرکل حزب الله افزود: ما حتی در مساله مقاومت نمی توانیم جایگزین دولت باشیم، ما از مردم، ارتش و مقاومت سخن می گوییم و این مساله باید روشن باشد و ما به آن ایمان داریم و در تحقق این امر کمک می کنیم.

نصرالله با بیان اینکه لبنان نمی تواند یک جنگ داخلی جدید را تحمل کند، افزود: جنگ داخلی یک خط قرمز است و هر کس به آن اصرار کند باید به عنوان خیانتکار تلقی شود.

وی ادامه داد: ما در لبنان، دولت، قانون اساسی و قوانین داریم، ما مانند برخی کشورهای عربی از سرنگونی نظام و ایجاد یک نظام سیاسی جدید و در مورد ساختن یک دولت جدید سخن نگفتیم. 

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: این کشور و این نظام از مجموعه مشکلاتی رنج می‌برد که قدرتش برای کار و تولید را مختل می‌کند و باید برای اصلاح و رفع آن‌ها و رفع کمبودها و رفع این عیوب کار کرد.

سید نصرالله گفت: پروژه واقعی و طبیعی هر جریان سیاسی در لبنان باید یک پروژه اصلاحی در نظام و در دولت باشد و حتی اگر بخواهد مسیر تغییر را در پیش بگیرد اما در چارچوب دولت باشد.

وی افزود: وضعیت لبنان دقیق و حساس است و بسیاری تلاش کردند تا تغییرات دراماتیک ایجاد کنند بنابراین کشور وارد یک جنگ داخلی شد و هر کسی که به جنگ داخلی اصرار کند خائن است.

سید حسن نصرالله عزادار شد

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: ما یک نظام فرقه ای داریم که شامل بسیاری از حفره‌ها، مشکلات و معایب است و امکان کار برای رفع آنها زیر سقف « توافق طائف » وجود دارد.

سید نصرالله اظهار داشت: آنچه همه باید آرزویش را داشته باشیم، تصویری از یک کشور عادل و توانمند است و این همان چیزی است که در برنامه انتخاباتی خود درباره آن صحبت کردیم و ما تصویر و مصادیق  یک دولت عادل را در ذهن داریم و برای تحقق این مصادیق باید کار کنیم.

وی تاکید کرد: دولت عادل، دولتی است که به فکر مردم خود باشد و توسعه متوازن را پیشه کند و به دلایل فرقه‌ای، حزبی یا جناحی، منطقه‌ای را از منطقه دیگر متمایز نکند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: پول دولت، مال همه مردم است و باید از طریق طرح های عمرانی به دست همه مردم برسد و قانون عادلانه در مالیات ها، قانونی است که به ارزش افزوده تکیه کند. 

وی افزود: زمانی که یکی از برادران ما یکی از وزراتخانه ها را بر عهده گرفت، تلاش بسیار زیادی انجام دادیم تا بخش رسمی سلامت، محل امید مردم باشد.

سید نصرالله تصریح کرد: یک دولت عادل و توانمند قادر است از حاکمیت و ثروتش در برابر هرگونه تجاوز یا تسلط یا سلطه یا تحقیر محافظت کند، نه اینکه بار آزادی را بر دوش مردمش تحمیل کند.

وی افزود: امیدواریم دولت لبنان بتواند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت بدون تمایز بین مناطق برعهده دولت است، افزود: نیروی دریایی لبنان توانایی رسیدن به عمق ۳۰۰ متری برای نجات اجساد قربانیان قایق مرگ در طرابلس را ندارد.

سید نصرالله افزود: تبدیل دولت به بهترین شکل که در آن عدالت و توانمندی شکل گیرد نیازمند همکاری همه، احزاب، جریان ها و رهبران است.

وی اظهار داشت: این کشور ( لبنان ) مبتنی بر مشارکت و عدم حذف است و همه باید در حد طبیعی خود در مجلس، نماینده داشته باشند و قانون فرصت بسیار بزرگی را برای حضور همه در ابعاد طبیعی خود باز کرده است. 

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: رویکرد ما  برخلاف عده ای است که از روی عصانیت ادعا می کنند ما نمی‌خواهیم کسی را حذف کنیم و ما با اکثریت یا اقلیت نیستیم و این در یک نظام فرقه‌ای صادق نیست.

نصرالله افزود: ما از حامیان مشارکت ملی در ایجاد یک دولت عادل و توانمند و همکاری برای خروج لبنان از بحران هستیم.

وی ادامه داد: همه ما می خواهیم با هم باشیم و تلاش کنیم تا دولت کنونی بیش از هر زمان دیگری به دولتی عادل و توانمند تبدیل شود و امید و آرزوهای مردم لبنان را برآورده کند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما در حزب الله احساس می کنیم که بیش از هر زمان دیگری مسئول هستیم.

سید نصرالله افزود: در سال ۲۰۰۵ خود را موظف دیدیم که وارد دولت شویم و می خواستیم که از مقاومت حمایت کنیم تا کسی به آن تعرض نکند زیرا باید از مقاومت در برابر تیم سیاسی که با دولت « جورج بوش » و محافظه‌کاران جدید در آمریکا متحد بود و برای خاورمیانه جدید برنامه‌ریزی می‌کرد، محافظت می کردیم .

عکس/ سید حسن نصرالله در لباس رزم

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه مقاومت از سال ۱۹۸۲ احتیاجی به حمایت شدن از سوی دولت نداشته و از این به بعد نیز هیچ احتیاجی ندارد، افزود: هیچ کس این انتظار را ندارد که اگر حزب الله بگوید بخشی از دولت و نظام است یعنی بحران ها به پایان خواهند رسید زیرا این مساله نیازمند همکاری همه طرف هاست. هیچ کسی نمی تواند به تنهایی اهداف ملی را محقق کند.

سید حسن نصرالله در ادامه پافشاری دولت لبنان در ممانعت از حضور شرکت‌های کشورهای شرقی در این کشور را به‌ خاطر جلب رضایت و خشنودی آمریکا دانست و افزود: این به معنای آن است که ما هیچ وقت دستاوردی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل منتظر ترسیم مرزها نیست در حالی که در مناطق مشترک فعالیت می کند، افزود: لبنان دارای گنجی در دریا است اما نمی تواند در آب های سرزمینی خود فعالیت کند. 

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: لبنان کشور فقیری نیست و شایسته نیست که سیاستمدارانش آنرا به کشوری فقیر و نیازمند تبدیل کنند، لبنان کشوری ثروتمند است و دارای ثروت های نفتی و گازی فراوان می باشد.

نصرالله گفت: بیروت پناهگاه همه آزادگان و جهان عرب است و شما آنرا به یک کشور فقیر تبدیل کردید، همه آنچه که مردم لبنان در بانک های داخلی و خارج سپرده گذاری کرده اند، یک شبه به فنا رفت. 

وی با تاکید بر اینکه حق سپرده گذاران باید حفظ شود، افزود: برخی ها می خواهند علیه این حق توطئه کنند و جایز نیست که مسئولیتی متوجه سپرده گزاران شود بلکه اولین طرفی که باید مسئولیت بپذیرد، بانک های لبنان هستند. 

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود بار دیگر تاکید کرد که ایران در مسائل لبنان و امور داخلی این کشور دخالت نمی کند بلکه می خواهد لبنان کشوری مقتدر و توانمند باشد. 

وی افزود: مردم لبنان باید صادق و راستگو و منافق و ریاکار را از هم تشخیص بدهند و میان آنان تفاوت قائل شوند.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه در طول مدت زمان گذشته خیلی‌ها تلاش کردند تا لبنان را وارد جنگ داخلی کنند، گفت: با این وجود، لبنان وارد این عرصه‌ نشد و ما اجازه تحقق چنین چیزی را نمی‌دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان مجلس را مهمترین نهاد کشور دانست و گفت: به همین دلیل تدوین و تصویب قانون انتخاباتی مؤثر و کارآمد، ضروری است.

وی اظهار داشت: مجلس باید نوعی قانون انتخابات را تصویب کند که مردم بتوانند با آسودگی خاطر نمایندگان مورد نظرشان را انتخاب کنند و اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: من با صراحت تاکید می‌کنم که ما طرفدار مشارکت ملی هستیم و علت آن هم این است که مشارکت ملی یکی از مهمترین عوامل خروج از بحران‌هایی است که لبنان با آنها درگیر است.

هدیه جنبلاط به «سید حسن نصرالله»

سید حسن نصرالله در پایان خطاب به لبنانی ها گفت: باید بین افراد صادق و درستکار که با وجود هر نوع مشکل، مسئولیت پذیر هستند و میان افراد منافق و فریبکاری که سال های طولانی شما را فریب دادند، تفاوت قائل شوید.

وی خطاب به آنها گفت: رای شما به مقاومت و شهدا موجب می شود تا لبنان قدرتمند، باعزت و دارای حاکمیت باشد.