ولودیمیر زلنسکی (زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸) کمدین و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است. وی ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این هفته پس از آن که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرد، "روز وحدت" را ایجاد کرد و بر اساس آن، پرچم اوکراین بر سر در تمامی مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها نصب شد.

حمله روسیه به اوکراین

پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟

به گفته مقامات اوکراینی و سازمان ملل متحد، کریدوری برای انتقال غیرنظامیان از کارخانه فولاد شهر ماریوپل ایجاد و روز یکشنبه شروع عملیات خروج زنان و کودکان اعلام شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که حدود ۱۰۰ غیرنظامی در حال تخلیه از کارخانه آزوفستال هستند و به سمت منطقه کنترل شده می روند.

زلنسکی با انتشار پیامی توئیتری نوشت: فردا با شهروندان اوکراینی ملاقات خواهیم کرد. سازمان ملل و سایر گروه‌های بین المللی برای تخلیه افراد همکاری می‌کنند.

تقاضای زلنسکی از بایدن برای تقویت حفاظت شخصی‌اش

کمیته بین المللی صلیب سرخ تایید کرد که در هماهنگی با سازمان ملل متحد و همچنین مقامات اوکراینی و روسیه به عملیات عبور ایمن غیرنظامیان کمک می‌کند.

قبل از جنگ طبق آمارها حدود ۴۵۰ هزار نفر ساکن شهر ماریوپل بودند ولی حالا تنها ۱۰۰ هزار نفر در این شهر اوکراین زندگی می‌کنند. مقامات اوکراینی مدعی هستند بیش از ۲۰هزار نفر از مردم غیرنظامی کشته و در گورهای دسته جمعی دفن شده‌اند.

مشروبات الکی و سیگار در رختکن تیم اوکراین +عکس