جاناتان مارتین و الکس برنز روزنامه نگاران نیویورک تایمز  در کتابی به نام "این نخواهد گذشت: ترامپ، بایدن و نبرد برای سرنوشت آمریکا" که به زودی منتشر خواهد شد، به نقل از پلوسی افزوده‌اند: بایدن گفته اطمینان دارد که باراک از پوشش رسانه‌ها از دولت کنونی آمریکا و نشان دادن آن با قابلیت تحول بیشتر نسبت به دولت خود، خشنود نیست.

اوباما و بایدن

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

نویسندگان این کتاب می‌افزایند، ظاهرا رئیس جمهور پیشین احساسات پیچیده‌ای نسبت به مبارزات انتخاباتی معاون پیشین خود داشته است. این دو از آغاز دوره بایدن در کاخ سفید تنها گاهی با هم سخن گفته‌اند و اوباما برخی احساساتش را با پلوسی دموکرات در میان می‌گذاشته است. تماس‌های اندک این دو در دوره تازه، اصلا با دوستی شدیدشان در کاخ سفید همانندی نداشته است.

همچنین در این کتاب آمده است، بایدن از اوباما به علت کمک نکردن به او در انتخابات مقدماتی ۲۰۲۰ در ایالت کارولینای جنوبی، گلایه کرده، با اینکه با پیروزی در آن، نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۲۰ شد.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

اوباما با توجه به دوستی سفت و سخت در دوره ریاست جمهوری خود با بایدن، به او کمک کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با پیروزی بر دونالد ترامپ جمهوری خواه، به کاخ سفید واشنگتن راه یابد.

تارنمای پولیتیکو در ۲۰۲۰ نوشته بود که اوباما و دستیارانش برای منصرف کردن بایدن از نامزدی در انتخابات ۲۰۱۶ تلاش می‌کردند و هیلاری کلینتون را ترجیح می‌داده‌اند که بعدا در برابر ترامپ بازنده شد.

ظاهرا بایدن به رئیس پیشین خود اطلاع داده که قصد رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را هم دارد.

تیپ ملانیا و همسرش دونالد ترامپ در میامی آمریکا + تصاویر