این جنبش امروز ( چهارشنبه ) با صدور بیانیه ای تاکید کرد که یورش مکرر شهرک نشینان به صحن های مسجدالاقصی که با حمایت نیروهای اشغالگر صهیونیستی انجام می شود، تقسیم زمانی و مکانی را تحمیل نمی کند و اسلامی و هویت عربی مسجد الاقصی که ما و مردممان با تمام قدرت از آن محافظت خواهیم کرد را تغییر نمی دهد.

مسجد الاقصی

یورش مستمر صهیونیستها به مسجد الاقصی

حماس در بیانیه مطبوعاتی خود جنایات دشمن و شهرک نشینان صهیونیست را محکوم کرد و برای حفاظت از قدس و مسجد الاقصی و خنثی کردن نقشه های شوم صهیونیست ها توده های مردم فلسطین را به ادامه ارتباط شبکه ای و بسیج عمومی در تمام روزهای باقی مانده از ماه مبارک رمضان فراخواند. 

این جنبش مقاومت فلسطین همچنین امت عربی و اسلامی را به حمایت بیشتر از مردم و شبکه های فلسطینی که نماینده آنها در دفاع از قبله اول مسلمانان هستند، فراخواند و از جامعه جهانی خواست که برخورد دوگانه با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها را متوقف کند و در برابر مسئولیت های خود در مهار جنایات و نقض قانون توسط اشغالگر که وجود آن مایه ننگ بشریت است، متعهد باشد.

در ادامه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، امروز - چهارشنبه - بار دیگر نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان یهودی به مسجدالاقصی یورش بردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره به نقل از مدیر مسجد الاقصی گزارش داد: بیش از ۷۰۰ شهرک نشین صهیونیست تا این ساعت به صحن‌های مسجدالاقصی یورش آورده اند ...

ماجرای افطاری ایرانی‌ها در مسجد الاقصی

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که سران سیاسی و امنیتی این رژیم تصمیم گرفتند تا از ورود یهودیان از جمعه آینده تا پایان ماه رمضان به مسجد الاقصی ممانعت کنند.

بنا بر اعلام این رسانه‌ها، این تصمیم بعد از رایزنی «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تشدید تنش‌ها در مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن گرفته شد.

بر اساس این تصمیم، اجازه ورود یهودیان به مسجد الاقصی در طول روزهای هفته از یکشنبه تا پنجشنبه داده نخواهد شد و روزهای جمعه و شنبه نیز براساس اعتقادات آنها ورود به آن ممنوع است.

اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی پس از آغاز ماه مبارک رمضان بشدت متشنج است.

در روزهای اخیر و در یورش نظامیان اشغالگران صهیونیست به فلسطینیان، بیش از ۱۶۰ نفر زخمی شده اند و در ۱۵ روز اخیر بیش از ۲۰ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

هشدار درباره طرحهای شوم در باره مسجد الاقصی