به گزارش پارس به نقل از مهر، طبق برنامه ریزی ها و رایزنی های صورت گرفته قرار بر این شد که در آستانه روز قدس در ادامه سلسله افطاری های وحدت و مقاومت، علاوه بر افطاری ای که بنا بود به خانواده شهدای غزه بدهیم، یک مراسم افطاری نیز در صحن مسجد الاقصی برپا کنیم. اما برگزاری این چنین افطاری کاری ساده نبود.

شهر قدس تحت کنترل مشترک رژیم صهیونیستی و دولت خودگردان قرار دارد و ورودی های مسجد الاقصی توسط سربازان این رژیم کنترل می شود. داخل مسجد الاقصی نیز تحت نظارت اداره اوقاف تشکیلات خودگردان است. مشخص بود که در چنین شرایطی هر گونه اقدامی به نام ایران، می توانست برای برگزار کنندگان آن بسیار گران تمام شود؛ حداقل باید ده پانزده سالی زندان را تحمل می کردند چرا که متهم به ارتباط با کشور دشمن ـ یعنی ایران ـ می شدند!بعد از مشورت های بسیار جمع بندی این شد که برنامه افطاری را بدون ذکر نامی از ایران برگزار کنیم، اما طوری برگزار شود که بتوانیم اثبات کنیم که کار، کار ایرانی ها بوده است!

پیشنهاد این بود که روی بنری که بنا بود در مراسم استفاده شود اسم امت واحده به زبان عربی کار شود (المجمع الدولی للامه الواحده). همچنین لوگوی افطاری های وحدت و مقاومت البته بدون عبارت "مقاومت" که حساسیت زا بود و نیز جمله ای مشهور از رهبرانقلاب در مورد فلسطین بدون ذکر نام خود ایشان نیز در این بنز ذکر گردد. جمله پیشنهادی دوستان با در نظر گرفتن اوضاع آشفته منطقه این بود: «فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج بر روی امت اسلامی است» قرار شد به عربی ترجمه شده و بر روی طرح بنز زده شود که در نهایت با این ترجمه بر روی بنر نقش بست: «فلسطین مفتاح سر سیفتح ابواب الفرج امام الامه السلامیه.»

بنا بر این بود که سفره افطاری ساده برای دویست نفر پهن شود و تصویر بنر عینا روی ظروف غذا روزه داران هم با استیکر نصب شود. خیر محترمی حاضر شد نیمی از هزینه افطار را تامین کند و نیمه دیگر را هم امت واحده متقبل شد. پول را با چند واسطه به دست بچه های شهر قدس رساندیم تا بتوانیم در موعد مقرر که شب روز قدس بود، کار را به انجام برسانیم. من هم بعنوان رابط امت واحده خروجی های رسانه ای مد نظر خودمان را به آنها شرح دادم که کار بی عیب و نقص صورت گیرد. قرار بر این بود که تا پیش از یقین حاصل کردن از اجرای طرح، خبر کار به هیچ کجا درز نکند؛ چرا که می خواستیم برای اولین بار حضور فرهنگی ایران را در قلب سرزمین های اشغالی رقم بزنیم و طبیعی بود که اگر قصه لو می رفت هم از افطار خبری نبود و هم بانیان آن با مجازات روبه رو می شدند.

گفتنی است بنابر اعلام روابط عمومی اتحادیه بین المللی امت واحده به عنوان برگزار کننده اصلی سلسه ضیافت های افطاری «وحدت و مقاومت»، علی رغم مراقبت های شدید امنیتی رژیم صهیونیستی و کارشکنی های وزارت اوقاف دولت خودگردان، در ادامه سلسله افطاری های «وحدت و مقاومت» برای اولین بار مسجد الاقصی میزبان افطاری ملت ایران شد.