به‌عنوان یک مهاجر، به احتمال زیاد، مهم‌ترین نگرانی شما این است که مطمئن شوید اقدامات درستی را انجام می‌دهید تا وضعیت مهاجرت شما به خطر نیفتد یا ویزای مورد نظر به شما اعطا شود. همچنین، اگر برای اعضای خانواده درخواست دریافت ویزا دارید، همه چیز برای اطمینان از دریافت ویزا انجام شود. با این حال، شب‌ها فقط با فکر کردن به سیستم پیچیده مهاجرت و اینکه قوانینی که به نظر می‌رسد مرتباً در حال تغییر هستند، چه تأثیری بر شما می‌گذارد، خوابتان نمی‌برد. برای کسب آرامش خاطر، کار با یک وکیل مهاجرت همان چیزی است که شما نیاز دارید.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، وکلای ماهر با داشتن اطلاعات دقیق از قوانین پایه و قوانین جدید کشور مقصد فرد را در جهت مسیر صحیح مهاجرت راهنمایی خواهد کرد و در تمام این مراحل همراه متقاضی خواهد بود. از دیگر خدماتی که ارائه می‌دهند راهنمایی و آشنایی روش‌های مختلف دریافت ویزا به مشتری است به‌نحوی‌که بهترین ویزا که با شرایط مشتری هم‌خوانی بیشتری دارد برای او دریافت شود. پس در زمان انتخاب وکیل مهاجرت فرد ماهر و باتجربه را انتخاب کنید.

انتخاب یک وکیل مهاجرت کاردرست و باتجربه تاثیر بسزایی در پیشبرد صحیح روند مهاجرت خواهد داشت. در این مقاله به مزایای استخدام وکیل مهاجرت می‌پردازیم.

به شما در درک فرآیند مهاجرت کمک می‌کند

به نظر می‌رسد که روند بوروکراسی برای گرفتن ویزا هر سال پیچیده‌تر می‌شود. درک آن و اسنادی که این روند نیاز دارد تا درخواست شما ثبت شود، به وکیل مهاجرت شما نقش لنگر کشتی می‌دهد. کسی که وقتی احساس می‌کنید در حال غرق شدن هستید، می‌تواند به شما کمک کند وکیل مهاجرت است چرا که از تمام فرایندهای این پروسه باخبر است.

پیشگیری و جلوگیری از تاخیر

افراد بسیاری هستند که سال‌ها تقاضای مهاجرت خود را ثبت کردند، اما درخواست خود را به صورت ناقص یا نادرست ارسال کردند و فرم‌ها کاملا اشتباه پر شده و به این ترتیب، روند مهاجرت آنها به تاخیر افتاده است. این تاخیرها علاوه بر اینکه باعث می‌شود که شما کار را از اول شروع کنید، می‌تواند به این معنی باشد که پرونده شما در صف رسیدگی به انتها می‌رود و وضعیت مهاجرت شما برای سال‌ها در لیست انتظار باقی می‌ماند. وکیل مهاجرت شما را مطمئن خواهد کرد که همه فرم‌ها به درستی و به موقع ثبت شوند.

کمک به فرآیند تجدیدنظر

گاهی اوقات، مهاجران باید در مورد رد درخواست فعلی تجدید نظر کنند. وکیل مهاجرت شما نه تنها به شما در درک دلایل این رد درخواست کمک می‌کند، بلکه به شما می‌گوید که چگونه کار خود را ادامه دهید. مطمئنا دوست ندارید تا درخواست مهاجرت شما به صورت کلی رد شود و دیگر راهی برای ادامه نداشته باشید. وکیل مهاجرت می‌تواند به شما در رسیدن به نتیجه مثبت یا بازگشایی پرونده در صورت لزوم کمک کند.

حفاظت از حقوق شما

وکیل مهاجرت شما را مطمئن خواهد کرد که همه کارها طبق قانون پیش برود و حتی زیر چتر قانون از شما حمایت خواهد کرد تا حقتان ضایع نشود. هرگز نباید احساس کنید که مورد استثمار یا سوء استفاده قرار گرفته‌اید. همه افراد حقوق برابر و اساسی دارند که باید از آنها محافظت شود. وکیل همان‌طور که از نام آن پیداست، در کنار شماست تا از حق شما دفاع کند.

اعتبار بخشیدن به درخواست شما

رفتن به مصاحبه حضوری برای قبول درخواست مهاجرت، کاری اعصاب خردکن است. حضور یک وکیل در کنار شما به شما اعتبار می‌دهد و در واقع درخواست شما را قوی‌تر می‌کند. در بسیاری از موارد، افسران مهاجرت می‌دانند که حضور یک وکیل به این معنی است که فرد درخواست کننده مصاحبه روان‌تر و مؤثرتری خواهد داشت.

تصور نکنید که رسیدگی به پرونده مهاجرت به تنهایی آسان خواهد بود. به هر حال، داستان‌های مهاجرانی که رد یا حتی حذف شده‌اند را بارها و بارها شنیدیم. آیا واقعاً با هر تغییر جزئی قانونی که ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد آشنا هستید و یا از آنها باخبر می‌شوید؟ آیا مطمئن هستید که می‌توانید از پس تمام موانع و مشکلات سر راه خود، به تنهایی بر بیایید؟ مواقعی وجود دارد که داشتن فردی حرفه‌ای در کنارتان می‌تواند تفاوت در نتیجه به وجود آورد. وکیل مهاجرت شما همان شخصی است که می‌تواند تفاوت ایجاد کند. امروز یک قرار ملاقات بگذارید تا یک مشاوره اولیه برای بحث در مورد پرونده خود داشته باشید. ممکن است از گزینه‌هایی که پیش روی شما هستند و در مورد آن‌ها فکر نمی‌کردید یا اطلاعی از آنها نداشتید، شگفت‌زده شوید.

منبع: iranianexchange.com