به گزارش پارس به نقل از فارس، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با خبرنگار آمریکایی از عادی شدن روابط این کشور با رژیم صهیونیستی ظرف چند روز آینده خبر داد.


به گزارش جروزالم پست، « رجب طیب اردوغان» ، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با خبرنگار آمریکایی، ضمن اشاره به موافقت طرفین بر سر پرداخت غرامت مالی برای کشته شدگان کشتی « مرمره» ، از عادی شدن روابط این کشور با رژیم صهیونیستی « ظرف چند روز و یا چند هفته آینده» خبر داد.

بر اساس این گزارش، رسانه های ترکیه چند روز پیش از مخالفت « بنیامین نتانیاهو» با پرداخت غرامت به خانواده کشته شدگان کشتی مرمره خبر داده بودند که دفتر نخست وزیر ترکیه در آن زمان، از ارائه پاسخ رسمی در خصوص این اخبار طفره می رفت.

رسانه های اسرائیلی نیز با ادعای نهایی شدن قرارداد پرداخت غرامت، ارائه تعهد رسمی از سوی دولت ترکیه برای عدم پیگیری قضایی سربازان ارتش رژیم صهیونیستی برای کشتار مسافران کشتی مرمره را شرط لازم برای عملی شدن مفاد قرارداد و پرداخت غرامت عنوان کرده بودند.

در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۰ کماندوهای ارتش اسرائیل به کشتی حامل فعالان طرفداران حقوق فلسطین که قصد شکستن محاصره غزه و رساندن کمک های بشردوستانه به مردم این منطقه را داشتند، ۱۶ فعال غیرمسلح با شلیک گلوله کشته و ۵۰ نفر مجروح شدند. پس از این واقعه، ترکیه سفیر خود را از اسرائیل خارج و هرگونه همکاری نظامی با اسرائیل را متوقف کرد.

خبر عزم دولت ترکیه برای نزدیکی بیشتر به رژیم صهیونیستی در حالی منتشر می شود که رسانه ها از درخواست دولت ترکیه از آمریکا برای استرداد « فتح الله گولن» مخالف سرشناش دولت ترکیه به این کشور خبر می دهند.