محمد پاکپور  (زاده ۱۳۴۰ اراک) نظامی ایرانی است، که هم‌اکنون به‌عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا از دانشگاه تهران و دکتری جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او در طول جنگ ایران و عراق از اعضای سپاه پاسداران بود و فرماندهی یگان زرهی سپاه را برعهده داشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه

سه ماموریت عمده سپاه تحت امر سردار سلیمانی/ طرح تقویت بنیه دفاعی کشور و سپاه قدس

 متن پیام سردار پاکپور به شرح زیر است:
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
29 فروردین ماه، یادآور حماسه ماندگار جان بر کفان نیروی زمینی مکتبی، فداکار و پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نبرد، مجاهدت و ایثار است که دوشادوش سایر رزمندگان نیروهای مسلح، شجاعانه، با سلحشوری و نقش‌آفرینی تعیین کننده در برابر دشمنان پلید و قسم خورده این سرزمین، چنان خورشیدی در آسمان پرفروغ جهاد و شهادت و دفاع از کیان و اقتدار ایران عزیز اسلامی، خوش درخشیدند و برگ‌های زرینی در تاریخ پرافتخار دفاع مقدس و صحنه‌های شکوهمند حراست از امنیت و تمامیت ارضی این مرز و بوم رقم زدند و مفتخر به دریافت عناوین غرورآفرین و ارزشمند "ارتش حزب‌الله" و "ارتش متدین" از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) گردیدند.

برف‌روبی با نفربر سپاه

امروز، به فضل الهی و به برکت خون‌های پاک شهیدان، وحدت، اخوت و هم‌افزایی مدبرانه، هوشمندانه و قدرت‌آفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که موجب جلب رضایت معظم‌له و عزت، امنیت و آرامش ملت سرافراز ایران عزیز شده است، دشمنان خبیث و قسم خورده نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را نیز علی‌رغم همه توطئه‌ها، تهدیدات و القائات شیطانی آنها سرخورده و متزلزل و از تلاش مذبوهانه خویش، مایوس و ناامید نموده است.
اینجانب مناسبت مبارک و شکوهمند "29 فروردین ماه" را به عنوان "روز ارتش" به جنابعالی و سایر فرماندهان و کارکنان ولایت‌مدار، دلاور و جان بر کف ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض نموده، سربلندی و توفیق روزافزون جنابعالی را در تداوم خدمت خالصانه و تلاش مجاهدانه در مسیر پرافتخار حراست از استقلال، تمامیت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی مدبرانه فرمانده و مولا و مقتدایمان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از درگاه خداوند منان آرزومندم.

رونمایی از پایگاه‌های جدید موشکی و پهپادی سپاه