همانطور که میدانید همه ی انسان ها به طور معمول در طول روز بین 40 الی 110 تار مو از دست میدهند که این امر کاملا طبیعی میباشد ، ولی در صورتی که از این تعداد فراتر رود شما دچار ریزش مو هستید، و قبل از این که بر روی ظاهر و روان شما تاثیر منفی بگذارد باید به فکر یک درمان اساسی برای خود باشید.

آ- انواع ریزش مو در آقایان و خانم ها:

انواع ریزش مو در آقایان و خانم ها

 

1- ریزش مو هورمونی :

ریزش مو هورمونی و یا ارثی معمولا بیشتر در آقایان اتفاق می افتد و به ریزش طاسی معروف است،دی هیدروتستوسترون موجود در بدن ما با چسبیدن به ریشه مو ( فولیکول ) باعث ضعیف شدن ریشه مو شده و به مرور شاهد نازک شدن و بی جان شدن ریشه و در نتیجه ریزش آن خواهیم بود، این نوع ریزش معمولا در جلوی سر و یا در وسط اتفاق می افتد و به درمان سخت جواب میدهد.

2- ریزش مو آلوپسی آندروژنی :

این نوع ریزش مو در خانم ها بسیار شایع میباشد و ممکن است به صورت ژنتیکی یا ارثی به شما رسیده باشد معمولا در این ریزش مو تراکم موها در تمام بخش های سر کمتر میبشود و به مرور شاهد کم شدن مو در سر خود خواهید بود. قائدگی های نامنظم و مصرف سیگار میتواند در تشدید این بیماری آلوپسی آندروژنی تاثیر منفی بسیار زیادی بگذارد.

3- ریزش مو در اثر کمبود ویتامین :

این ریزش مو هم در خانم ها و هم در آقایان وجود دارد، مواد غذایی مصرفی روزانه یک سری ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن ما وارد میکند که ممکن است این ویتامین ها برای تغذیه فولیکول مو کافی نباشد و ریشه موهای شما ضعیف شود و در نتیجه ریزش مو اتفاق بیفتد. مهمترین ویتامین های مورد نیاز را اگر بخواهیم به صورت خلاصه نام ببریم: میتوان به ویتامین A  و بعد از آن B  کمپلکس، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین FوE اشاره کرد. که میتوانید این ویتامین ها را از طریق مواد غذایی و یا به صورت قرص از داروخانه تهیه و مصرف کنید

4- دیگر عوامل ...

از دیگر عوامل تاثیر گذار در ریزش مو میتوان به کم کاری و یا پر کاری تیروئید ، استفاده بیش از حد از قرص های مولتی ویتامین ، کم خونی و عدم تامین آهن بدن، استفاده از انواع رنگ های شیمیایی، کم شدن آب بدن و استفاده از شامپو ها و لوسین های نا مرغوب نام برد که از  اساسی ترین ریزش مو در آقایان و خانم بعد از عواملی که در بالا به آن ها اشاره کرد میباشد.

با درک این موضوع و تشخیص دلیل اصلی ریزش مو هایتان میتوانید به راحتی آن ا درمان کنید. در ادامه مطلب چند محصول گیاهی 100% تاثیر گذار را به شما معرفی خواهیم کرد به استفده از آن ها میتوانید تا حد زیادی از ریزش موهایتان جلوگیری کنید.

پیشنهاد: بهترین درمان لک های پوستی را در این مقاله بخوانید

ب- بهترین محصولات ضد ریزش مو و رویش مجدد مو :

 

1- استفاده از شامپو گیاهی سبغ :

استفاده از شامپو گیاهی سبغ

 

 

در خیلی از موارد شاهد این موضوع بودیم که با تغییر شامپو شاهد توقف ریزش مو در افراد بوده و چقدر عالی میشد که این شامپو از ترکیبات کاملا گیاهی و بدون سولفات تهیه شده باشد، شامپو سبغ یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین محصول در طب سنتی میباشد که توانسته جلوی ریزش موی مصرف کنندگان را بگیرد. در ترکیبات به کار رفته در این شامپو از گیاه دمب اسبی, عصاره رزماری ، عصاره بابونه،آمله و گزنه استفاده شده، که هر کدام از این گیاهان به نوبه خود سبب تقویت فولیکول و زنده شدن آن خواهد شد، حالا تصور کنید همه ی این ترکیبات درون یک شامپو قرار داده شده اند!!

نحوه مصرف: در ابتدا سر را با آب ولرم خیس کنید سپس مقدار مناسبی از شامپو را بر روی سر قرار داده و سپس به آرامی ماساژ داده و پس از 5 دقیقه شستشو دهید.

2- استفاده از روغن کندش :

استفاده از روغن کندش

 

کندش یکی از گیاهان معروف هند میباشد و به مولتی ویتامین مو معروف است ، این گیاه با رساندن انواع ویتامین ها و مواد معدنی به فولیکول مو ( به صورت موضعی) سبب تقویت و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو خواهد شد، در یک تحقیقات جدید بر روی روغن کندش شاهد خواص های دیگر از این گیاه بر روی افرادی مصرف کننده شده، به طوری که بسیاری از افراد شاهد کاهش مو خوره ،رشد مجدد موهای ریز در سر و توقف کامل ریزش موهای خود شدند، همچنین از این روغن میتوانید برای پر پشت کردن مو، ریش و ابرو نیز استفاده کنید

نحوه مصرف: یک ساعت قبل از حمام کردن روغن را به ریشه مو زده (برای ریش و ابرو هم به همین شکل است) و به آرامی ماساژ دهید تا جذب کف سر شده سپس موهای خود را با شوینده ای که دارید و یا با شامپو سبغ عطاری آریا شستشو دهید.

3- استفاده از روغن آرگان :

استفاده از روغن آرگان

 

روغن آرگان رو همه میشناسن، این روغن دارای سه نوع اسید چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 میباشد که با نفوذ به ریشه سر و جذب ریشه مو سبب مرطوب و زنده نگه داشتن مو و همچنین به واسطه داشتن ویتامین هایی همچون E،A و C میباشد که تغذیه اساسی مو میباشند.خواص روغن آرگان آن قدر برای پوست و مو زیاد استکه میتوان 4 تا مقاله در موردآن تایپ کرد،و متاسفانه به دلیل قیمت بالا و تقاضای بالای این روغن نمونه های ضعیف و فیک آن در بازار بسیار زیاد شده است، در صورتی که قصد تهیه روغن آرگان اصل را دارید میتوانید به سایت عطاری آریا که روغن را به صورت دستی و در حضور مشتری تهیه میکنن به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

نتیجه گیری: در ابتدا باید تشخیص داده بشه که ریزش مویی که پیدا کردین در اثر کدام یک از عواملی که در بالا توضیح دادیم میباشد و سپس برای درمان طبق روش هایی که برای شما توضیح داده ام میتوانید اقدام کنید، همچنین محصولاتی که به شما پیشنهاد شده همگی تست شده هستند و افرادی که استفاده کرده اند توانسته اند تا حد زیادی از ریزش موی خود جلوگیری کنند، هر سه محصول بعلاوه سایر محصولات مراقبت از پوست و مو رو میتوانید از نمایندگی اصلی یعنی سایت و فروشگاه عطاری آریا تهیه کنید. ممنون که تا انتهای متن با بنده همراه بودین.

منبع: www.attari-arya.ir