سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

سید ابراهیم رئیسی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع مردم روستای مسیره از توابع خرمشهر، اظهار داشت: همانطور که همه به خرمشهر افتخار می‌کنیم و باید این افتخار را حفظ کنیم، ضرورت دارد که مردمش مشکل نداشته باشند و اولویت‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی دستور تشکیل یک کارگروه ویژه را به استاندار خوزستان صادر کرد و افزود: این کارگروه باید به سرعت و به صورت جهادی از اولین روزهای سال جدید، کار خود را برای رسیدگی به همه مسائلی که مطرح شد، آغاز کند.

رییسی تاکید کرد: خرمشهر تیم ویژه‌ای برای رسیدگی به مسائلی که در شهر و روستا با آن درگیر هستند، نیاز دارد به طوری‎که با استفاده ظرفیت سازمان‌ها، نهادها، رزمندگان و افرادی که می‌توانند تاثیرگذار باشند باید کار متفاوتی در اینجا انجام گیرد که مردم این تفاوت را احساس کنند.

وی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز این کارگروه را اعلام کنید و ما در تهران دنبال می‌کنیم.

رییسی ادامه داد: همچنین همه ظرفیت‌های منطقه و امکانات و اعتباراتی که باید از تهران تامین شود، به کار گرفته شود تا کار در اینجا رونق بگیرد، به نحوی که خرمشهر تبدیل شود به یکی از مراکزی که نیاز به مساعدت مرکز نداشته باشد و خود درآمدزایی کند.

وی با اشاره به شرایط دشوار برخی خانواده‌های خرمشهری، گفت: ما نسبت به مردم وظیفه‌مندیم، مردم این منطقه باید همواره به عنوان سرمایه حفظ شوند و صیانت از جوان‌ها ایجاب می‌کند که یک کار جدی در این رابطه  صورت گیرد، این منطقه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که مهمترین آن نیروی انسانی کارآمد است.

رییسی افزود: حتما با استفاده از همه تجربیاتی که در این منطقه ایجاد شده و نظرات صاحبنظران و بزرگان منطقه و استفاده از همه دیدگاه‌ها باید کار متفاوتی در این منطقه انجام شود.

خرمشهر نمای مقاومت و ایستادگی در جهان

رییس جمهور همچنین گفت: برای بنده توفیقی است که در این روزهای پربرکت به ویژه در شب نیمه شعبان، در جمع مردم خرمشهر حضور دارم.

وی با اشاره به ایثارگری‌ها در زمان دفاع مقدس در خرمشهر، اظهار داشت: دست قدرت خداوند متعال از آستین رزمندگان بیرون آمد و خرمشهر را آزاد کرد، همانطور که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، اما با وجود ظرفیت‌هایی که این شهر داشت، صدامیان ملعون نسبت به این شهر و مردم این منطقه جفا و ظلم کردند.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

رییسی افزود: ایستادگی و شهامت مردم خرمشهر اعم از زن و مرد، رزمندگان و سپاهیان و بسیجیان دلاور باعث شد که امروز خرمشهر تبدیل شد به نماد مقاومت و ایستادگی نماد دفع ظلم و ستم تبدیل شده است.

وی خرمشهر را نماد جهاد در راه خدا دانست و اضافه کرد: این شهر تبدیل شده به نماد و جایگاهی که مردان و زنانی که برای خداوند متعال ایستادگی کردند و خدا همواره با آنها بود، لذا همواره شما افتخار کنید که اهل خرمشهرید و ما هم افتخار می‌کنیم که امروز در خرمشهر حضور داریم.

رییسی ادامه داد: هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که مردمی برای خداوند متعال از جان ومالشان بگذرند و امروز خرمشهر به عنوان این نماد نه فقط برای ایران بلکه برای مردم منطقه و همه انسانها مطرح است و ارزش‌های بسیاری در وجب به وجب این شهر و این منطقه وجود دارد.

وی بیان کرد: و این خاک مقدس است چرا که با یاحسین و یا زهرا گفتن و تضرع‌های رزمندگان در این سرزمین، و ایستادگی مردانه توانستند خرمشهر را از دست دشمن درآورند، بنابراین خرمشهری‌ها باید همواره افتخار کنند که اهل این شهر هستند و ماهم به خرمشهر افتخار می‌کنیم.

رییسی با بیان اینکه خرمشهر و خوزستان دین خود را به اسلام و کشور ادا کردند، گفت: ما هم به این خاک، به این ایستادگی و مقاومت دین بزرگی احساس می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این سفر درباره خرمشهر مطرح شد، اظهار داشت: امروز مردم بخاطر از بین رفتن خیلی از زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی و نخل‌ها و مسائل ناشی از جنگ با مشکلاتی مواجه هستند.

رییسی افزود: به برکت انقلاب و به برکت دوره بعد از جنگ تحمیلی قدم‌های خوبی در شهر و روستاها برداشته شده، که لازم بوده اما کافی نیست و باید به دنبال رفع آنها برویم.

وی اضافه کرد: مساله اصلی برای این منطقه مثل خیلی از جاهای کشور اشتغال است، جوان‌ها باید بدانند یک کار آبرومندانه‌ای دارند و مشغول به کارند، البته کار آبرومندانه حتما فقط کار اداری و پشت میز نشینی نیست، و کار کشاورزی و تولیدی همه به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟

رییسی با تاکید بر ضرورت رونق تولید در همه زمینه‌ها، افزود: رهبری به حق فرمودند باید امروز تولید را محور قرار دهیم، تولید و رفع موانع تولید و پیشتیبانی از تولید در همه زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی ضرورت دارد.

بر اساس این گزارش، این سفر سومین سفر رییس جمهور به استان خوزستان است.

وی امروز از فولاد جهان آرا خرمشهر بازدید کرد و در جمع کاروان‌های راهیان نور در شلمچه در۱۵ کیلومتری خرمشهر حضور یافت.