اوایل صبح تیره و تار در تاریخ ۲۴ فوریه یورش روسیه به اوکراین با فرمان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. از دید او به شکل بیمارگونه‌ای این اقدام نظامی اجتناب ناپذیر بوده است. پوتین در گزارشی گفت: روسیه جاره ای جز حمله به اوکراین نداشت.

حمله روسیه به اوکراین

استقبال ایران از توافق روسیه و اوکراین

 این نهاد از زخمی شدن ۷۰۷ نفر نیز خبر داد با این حال گفت که تعداد واقعی احتمالا به‌طور قابل توجهی بیشتر است. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که بیشترین تلفات غیرنظامیان ناشی از سلاح‌های انفجاری از جمله گلوله‌های توپخانه‌ای و سامانه‌های راکتی و حملات موشکی و هوایی بوده است. 

کمیساریای عالی حقوق بشر معتقد است که ارقام واقعی به‌ویژه در مناطق تحت کنترل دولت به طور قابل توجهی بالاتر است زیرا دریافت اطلاعات از برخی مکان‌هایی که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد به تاخیر افتاده است و بسیاری از گزارش‌ها هنوز در انتظار تایید هستند.

ادعای جدید آمریکا درباره روسیه و اوکراین

کمک بشردوستانه ۲.۷۵ میلیارد  دلاری آمریکا به آوارگان اوکراینی 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که در لهستان به سر می‌برد درباره کمک‌های اخیر دولت بایدن برای حمایت از مردم اوکراین گفت: « برای کمک به نیازهای اوکراینی‌ها در لهستان و دیگر کشورها، دولت بایدن به تازگی از کنگره ۲.۷۵ میلیارد دلار کمک بشردوستانه درخواست کرده است.»

وی افزود: «این تقاضا هم برای رفع نیازهای افراد و جوامع آسیب‌پذیر در داخل اوکراین و هم برای حمایت از خدمات پناهندگان از جمله اینجا در لهستان است. این رقم سوای بیش از ۵۴ میلیارد دلار کمک بشردوستانه به اوکراین است که هفته پیش اعلام کردیم.»

هر آنچه درباره تاریخ اختلافات اوکراین و روسیه باید بدانید