اوایل صبح تیره و تار در تاریخ ۲۴ فوریه یورش روسیه به اوکراین با فرمان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. از دید او به شکل بیمارگونه‌ای این اقدام نظامی اجتناب ناپذیر بوده است. پوتین در گزارشی گفت: روسیه جاره ای جز حمله به اوکراین نداشت.

جنگ روسیه و اوکراین

ادعای جدید آمریکا درباره روسیه و اوکراین

آژانس حمل و نقل هوایی روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که روسیه استفاده از حریم هوایی خود را به روی کشورهایی که حریم هوایی خود را به روی آن بسته‌اند، ممنوع کرده است.

آژانس حمل و نقل هوایی روسیه با اشاره به اینکه این ممنوعیت ۳۶ کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: مطابق با قوانین بین‌المللی و در واکنش به ممنوعیت اعمال شده توسط کشورهای اروپایی برای انجام پروازهای هواپیماهای غیرنظامی که توسط شرکت‌های هواپیمایی روسی انجام می‌شود یا در روسیه به ثبت رسیده‌اند، محدودیت‌هایی برای انجام پروازهای خطوط هوایی اعمال شد.

استقبال ایران از توافق روسیه و اوکراین

حریم هوایی روسیه به روی شرکت‌های هواپیمایی کشورهای زیر بسته شده است: اتریش، آلبانی، بریتانیا، بلژیک، بلغارستان، جزایر ویرجین بریتانیا، مجارستان، آلمان، جبل الطارق، یونان، دانمارک، جرسی، ایرلند، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، رومانی، لهستان و لهستان، اسلوونی، فنلاند، فرانسه، کرواسی، جمهوری چک، سوئد و استونی.

در پایان هفته گذشته، پس از آنکه مسکو عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را آغاز کردند.

اتحادیه اروپا فرود، برخاستن یا پرواز هر هواپیمای روسی را بر فراز قلمرو اتحادیه ممنوع کرد و شرکت‌های آن از تامین هواپیماهای غیرنظامی و قطعات یدکی هواپیما به روسیه منع شدند.

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای حل مناقشه گازی روسیه و اوکراین