سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران می باشد. سید علی خامنه ای مرجع تقلید شیعه می باشد. سید علی خامنه ای امام جمعه تهران می باشد.

سید علی خامنه ای

نظر رهبر انقلاب درباره خرید و فروش ارز، سکه و طلا

همزمان با سالگرد بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا دیدار کردند.

با توجه به گسترش شیوع اُمیکرون در کشور،  مقام معظم رهبری  در بخشی از بیاناتشان در این دیدار به مردم توصیه کردند که به هر حرف پزشکان توجه کنند و گوش کنند و افزودند: من مقیدم به شیوه‌نامه‌هایی که پزشکان اعلام می‌کنند. بنده تقید دارم، یعنی وظیفه میدانم برای خودم که آنها را عمل کنم و عمل میکنم. اصرار روی ماسک دارم و این نوبت سوم تزریق این واکسن را هم من انجام دادم.

در همین رابطه  سخنگوی دولت  در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه آمار تزریق دوز سوم واکسن کرونا قابل قبول نیست، گفت: برخلاف همراهی در تزریق دوز اول و دوم، آمار تزریق دوز سوم قابل قبول نیست. مردم و دولت باید پا به پای هم در این زمینه همراه باشند، اما ممنوعیت های لازم اتخاذ شده است و به مسئولین استانی اختیار داده شده که هر استانی با توجه به شرایط خودشان تصمیم گیری  کنند.

علی بهادری جهرمی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسشی درباره انتشار برخی اخبار در زمینه رفع برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا، تصریح کرد: هیچ تغییری در سیاست ایران ایجاد نشده است. توافق موقت اساسا در دستور کار نیست و اقدامات نمایشی نقشی در پیشبرد نخواهد داشت. توافق خوب با تضمین کافی، ملاک عمل دولت در مذاکرات است.

پس از یازده روز تنفس در مذاکرات و رایزنی‌ سیاسی هیات‌های مذاکره کننده در پایتخت‌ها، مذاکره‌کنندگان روز سه‌شنبه به وین بازخواهند گشت.

قرار است   دور هشتم مذاکرات   از امروز در سطح کارشناسی از سر گرفته شود و بعد از آن در چارچوب دیدارهای دوجانبه و چندجانبه در سطح معاونان مذاکرات دنبال شود. در عین حال پیش بینی می شود که مذاکرات طبق چند هفته اخیر میان هیات های ایران و ۱+۴ خارج از چارچوب کمیسیون مشترک برجام نیز برگزار شود.

پیام رهبر انقلاب در دستان رحمتی/عکس

بنابر اعلام نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، سند نهایی برای احیای برجام پیش نویس شده است.

میخائیل اولیانوف  با بیان جزئیاتی از این سند و وضع فعلی مذاکرت وین، گفت: ما به شدت مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی هستیم. در عین حال، با این موافقیم که مذاکرات نباید طولانی شود و اگر بخواهیم، می‌تواند تا آخر این ماه به اتمام برسد. این اتفاق با وجود اراده سیاسی وآمادگی طرفین برای نشان دادن انعطاف معقول به واقعیت می‌پیوندد.

ولادیمیر پوتین  رئیس جمهور روسیه هم پس از دیدار با امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش گفت موضع آن‌ها در زمینه توافق هسته‌ای بسیار نزدیک به هم است.

همچنین بنابر گزارش یک رسانه آمریکایی،  رابرت مالی  نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز سه شنبه هشتم فوریه (امروز) در یک نشست محرمانه با اعضای کنگره شرکت خواهد کرد و قرار است به آنها درباره روند مذاکرات وین گزارشی ارائه دهد.

این، اولین بار است که راب مالی از زمان انتصاب به عنوان نماینده ویژه دولت امور ایران و آغاز مذاکرات وین قرار است اعضای کنگره را در جریان وضعیت این گفت‌وگوها قرار دهد.

معافیت‌هایی که دولت جو بایدن اخیرا در زمینه تحریم‌های هسته‌ای ایران بازگردانده است، از جمله موضوعاتی بود که  ند پرایس  در نشست خبری خود به آن پرداخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این معافیت‌ها برای ترغیب ایران جهت بازگشت به میز مذاکرات بازگردانده شده‌اند، گفت: این معافیت‌ها به دو چیز ربط دارد؛ منع اشاعه هسته‌ای و ایمنی هسته‌ای. به گمانم، بیشتر ناظران منصف موافق خواهند بود که هر دوی این موارد، فارغ از این که برای برجام چه اتفاقی بیفتد، در راستای منافع ملی اساسی ما هستند. 

این در حالیست که گروهی از  جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا  در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور هشدار دادند از اجرایی شدن هر گونه توافق با ایران، در صورتی که به تایید کنگره نرسد، ممانعت خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه  از طرح دعوا علیه ۳۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا توسط خانواده بیماران پروانه ای خبر داد.

واکنش رهبر انقلاب به برنامه «قند پهلو»

ذبیح الله خداییان درباره صدور حکم  دادگاه شکایت بیماران  پروانه ای از دولت امریکا گفت: بیماران پروانه ای بیماری شان  به نحوی است که به پانسمان نیاز دارند و پانسمان آنها توسط شرکت سوئدی تولید می شود که ایالت متحده امریکا از ورود این پانسمان به کشور جلوگیری کرد و براین اساس بسیاری از بیماران پروانه ای فوت شدند و یا بیماری شان تشدید شد لذا  جمعی از بیماران و خانواده هایشان اقدام به طرح دعوا کردند و دادگاه آن در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل برگزار شد و  این پرونده در جریان است و ۲۹۵ شاکی دارد که علیه ۳۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی امریکا طرح دعوا کردند و در حال بررسی است و به محض تکمیل تحقیقات حکم آن صادر می شود.

امروز همچنین  بیت امام راحل  از حسین دهباشی مستندساز به دلیل انتشار توئیتی حاوی اتهامی ناروا به یادگار امام مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی شکایت قضایی کرد.

واکنش رهبر انقلاب پس از خواندن وصیت‌نامه