حجم ویدیو: ۱.۷۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۹

امیر عابدزاده بعد از پیروزی در مقابل عراق به نزد پدرش احمدرضا عابدزاده آمد. امیر عابدزاده  دست پدرش  را بوسید که مورد توجه علاقمندان به فوتبال و تماشاگران داخل استادیوم قرار گرفت.برخلاف تصورات، سنگربان تیم ملی کشورمان علیرضا بیرانوند نبود و امیر عابدزاده پسر دروازه بان اسبق تیم ملی در دروازه قرار گرفته بود.امیر عابدزاده پسر احمدرضا عابدزاده می باشد که سال ها دروازه بان تیم ملی ایران بود و در جام جهانی فرانسه از دروازه تیم ملی کشورمان دفاع می‌کرد .

واکنش امیر عابدزاده به شباهت با پدرش

امیر عابدزاده

بیوگرافی امیر رضا عابدزاده

امیر رضا عابدزاده دروازه بان ایرانی متولد ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ میباشد او فرزند احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس می باشد او برای اولین بار توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و در بازی های پیش روی خود بسیار خوش درخشید. او اکنون دروازه‌بان باشگاه پومفرادینا است.

عملکرد باشگاهی امیر رضا عابدزاده

او در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ عضوی از آکادمی فوتبال پرسپولیس بود و از ۷ سالگی زیر نظر پدرش تمرین می‌کرده‌است. او از سن ۱۵ سالگی به انگلستان منتقل شد.وی در سال ۲۰۰۸ مدتی عضو تیم برنتفورد بود،سپس در سال ۲۰۰۹ به آکادمی باشگاه تاتنهام پیوست و پس از آن به تیم لندن تایگر رفت.

امیر عابدزاده در سال ۲۰۱۱ به کشور آمریکا و تیم لس‌آنجلس بلوز رفت و مدتی نیز در تیم ۲۳ سال لس‌آنجلس بلوز بازی کرد.

عابدزاده در سال ۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او در فصل اول حضورش در تیم پرسپولیس یعنی در زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه و یحیی گل محمدی فرصت بازی کردن در بازی‌های رسمی را به علت وجود سنگربان کارکشته برزیلی یعنی نیلسون کوریا جونیور پیدا نکرد. او در فصل دوم هم چند هفته ابتدایی را با تیم بزرگسالان تمرین کرد اما با نظر علی دایی سرمربی وقت تیم و موافقت خودش به تیم امید پرسپولیس ملحق شد. او نسبت به مدیران پرسپولیس نارضایتی داشت. او توسط کیروش برای آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به تیم ملی دعوت شده‌ است. وی در سال ۲۱-۲۰۲۰ بهترین دروازه‌بان فصل لیگ حرفه ای پرتغال شد.

نوبت به امیر عابدزاده نرسید

عملکرد ملی امیر رضا عابدزاده

عابدزاده در تیم ملی فوتبال امید ایران نیز بازی کرده.امیر عابدزاده در آبان ماه سال ۱۳۹۶ از سوی کارلوس کی‌روش برای نخستین‌بار به تیم ملی ایران دعوت شد.او اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ازبکستان در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ بازی کرد که با نتیجه ۱ بر ۰ به نفع ایران به پایان رسید.

امیر عابدزاده در یک قدمی آرزوی دیرینه‌اش/ ۲ اتفاق بزرگی که در انتظار بچه عقاب است